خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری/۲/:

ایران و گروه ۱+ ۵ به زودی مذاکره می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۳۳

ایران بار‌ها در این مورد نظر خود را درباره مذاکره با آمریکا اعلام کرده است/حمله به سفارت ایران در دانمارک موثق نیست/تصمیم جدی برای توسعه روابط همه جانبه با کشورهای همسایه گرفتیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ادعای کلینتون درباره رابطه ایران و آمریکا گفت: ایران بار‌ها در این مورد نظر خود را اعلام کرده است و نیازی به توضیح اضافه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهمانپرست در ادامه نشست خبری خود در خصوص مذاکرات ایران و آژانس و تاکید بر همه جانبه بودن آن اظهار داشت: این نشست با تاکید بر حقوق اساسی ایران در برخورداری از انرژی هسته‌ای از جمله چرخه تامین سوخت و از طرفی برطرف کردن نگرانی‌های آژانس برگزار خواهد شد. به عبارتی این نشست، نشست دو جانبه‌ای است.

مهمانپرست در خصوص پذیرش فلسطین به عنوان کشور ناظر در سازمان ملل متحد افزود: ما بار‌ها نظر خود را اعلام کرده‌ایم. هر قدمی که به سمت احقاق حقوق کامل ملت فلسطین و مشروعیت بخشیدن به کشوری باشد که تعداد آوارگان زیادی دارد گام مثبتی خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به نشست اخیر گروه ۱+۵ در برلین تصریح کرد: ارتباط ما در ۱+۵ تا الان مسیر خود را طی کرده و  جمهوری اسلامی ایران پیشنهادات مشخصی را در این مذاکرات ارائه داده است. این پیشنهادات مورد توجه کشورهای ۱+۵ قرار گرفته و آن‌ها این پیشنهادات را جامع و سازنده تلقی کرده‌اند و برای بررسی و اظهار نظر در خصوص این پیشنهادات از ایران فرصت خواسته بودند.

وی در ادامه گفت: اخیرا گروه ۱+۵ اعلام کرده است که با ایران مذاکره کند که در مورد محل و زمان برگزاری این مذاکره نیز متعاقبا اطلاعاتی منتشر خواهد شد.

مهمانپرست در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه سحر در خصوص اینکه واکنش ایران به تحرکات تجزیه طلبی برخی گروه‌ها در آذربایجان چیست، تصریح کرد: فعالیت‌های مشکوکی توسط برخی جریان‌ها و گروه‌ها در منطقه صورت می‌گیرد تا روابط کشورهای همسایه را مخدوش کند. ما تصمیم جدی برای توسعه روابط همه جانبه با کشورهای همسایه گرفتیم و همیشه به مسئولان کشورهای همسایه این توصیه را داشته‌ایم تا با همکاری بتوان جلوی این جریان‌ها را گرفت. واکنش سفارت ایران در آذربایجان به گروه‌های تجزیه طلب، بعنوان موضع ایران است و به خوبی توانسته نقطه نظرات کشورمان را در این مورد اعلام کند.

مهمانپرست در خصوص ورود پهپاد آذربایجانی به داخل ایران اظهار داشت: این اقدامات تا زمانی می‌تواند موثر باشد که بتواند از سیستم دفاعی کشور ما عبور کند. با توجه به اقتدار کامل سیستم دفاعی ما در رابطه با حفاظت مرزهای کشور ما هر جریانی و هر کشوری که قصد سوءاستفاده از مرز هوایی ایران را داشته باشد با قاطعیت پاسخ داده خواهد شد و دامن زدن به اخباری که رسانه‌ها در خصوص حمله به مرزهای ایران منتشر می‌کنند می‌توانند هم سو شدن با سیاست‌های کشورهای غربی باشد.

وی در ادامه در خصوص ادعای یکی از اعضای ۱+۵ مبنی بر در نظر گرفتن حقوق ایران در فعالیت‌های هسته‌ای اظهارداشت: اینکه یکی از اعضای ۱+۵ حق ایران را در فعالیت‌های هسته‌ای در نظر گرفته نشان می‌دهد که آن‌ها به واقعیات نزدیک شده‌اند و بحث می‌تواند با در نظر گرفتن حقوق کشور‌ها و به رسمیت شناختن آن‌ها به نتیجه برسد این نکته مورد تایید جامعه جهانی است و حتی جامعه جهانی از این رویکرد حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: جامعه جهانی را اکثر کشورهای حاضر در دنیا می‌دانیم که در حال حاضر بزرگ‌ترین مجموعه بین المللی در آن جنبش عدم تعهد است. بار‌ها دیده‌ایم که جنبش از فعالیت هسته‌ای کشور حمایت کرده و آن را به رسمیت شناخته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله به سفارت ایران در دانمارک را موثق ندانست و افزود: حمله به سفارت ایران در دانمارک خبر دقیقی نبوده است. بلکه پناهندگان اعتراضی داشتند و اقدامات کشورهای غربی در خصوص انتشار چنین اخباری در جهت بزرگنمایی مسائل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز