خبرگزاری کار ایران

حیدری طیب در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا:

منایع تامین بودجه آب‌های مرزی منابع مشکوک الوصول است

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۶۶

درصدی از درآمد برق سراسری که به برخی از کشور‌ها صادر می‌شود به استان‌هایی که از آب‌های زیر زمینی برای تولید برق استفاده می‌كنند اختصاص می‌یابد/در بودجه کل کشور سال ۹۲در حوزه آب بخصوص آبهای مرزی نسبت به سال گذشته بودجه کمتری اختصاص یافته و منابع این بخش را منابع مشکوک الوصول تامین می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی در رابطه با بودجه بخش انرژی گفت: در بودجه کل کشور سال ۹۲در حوزه آب بخصوص آبهای مرزی نسبت به سال گذشته بودجه کمتری  اختصاص یافته و منابع این بخش را منابع مشکوک الوصول تامین می‌کند.

سید سعید حیدری طیب در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با بودجه انرژی در بودجه کل کشور گفت: در بحث بودجه انرژی باید این بخش را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنیم. اگر بودجه انرژی را در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف تقسیم کنیم در حوزه آب بخصوص آبهای مرزی نسبت به سال گذشته بودجه کمتری اختصاص یافته است.

عضو کمیسیون انرژی به منابع تامین بودجه در حوزه آب اشاره کرد و اظهار داشت: منابعی که در بودجه کل کشور در راستای تامین بودجه حوزه آبهای مرزی اختصاص یافته منابع مشکوک الوصول است که معمولا این منابع از فروش اوراق مشارکت و تملک دارایی‌ها درنزد بانک‌ها تامین خواهد شد.

نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت تصریح کرد: اعضای کمیسیون انرژی در بررسی بودجه کل کشور سال ۹۲ پیشنهادات و نظرات دیگر نمایندگان را نیز دریافت کرده و در قالب مصوبه کمیسیون توسط نمایندگان کمیسیون انرژی در کمیسیون تلفیق مطرح خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی در ادامه در خصوص پیشنهاداتی که در کمیسیون به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: در راستای تامین منابع آب‌های مرزی می‌بایست حداقل بودجه سال گذشته در نظر گرفته و اوراق مشاركتی که برای تامین منابع آب پیش بینی شده افزایش یابد و برای تملک دارایی‌ها تضمین‌های مناسبی در نظر گرفته شود.

حیدری طیب گفت: قرار دادن میزان ارز در فروش نفت به مبلغ ۲۴۵۰ دلار نیز از دیگر مصوبه‌هایی است که در کمیسیون انرژی برای تامین منابع در نظر گرفته شده و در اختیار کمیسیون تلفیق گذاشته شده است.

وی از دیگر مصوبات کمیسیون انرژی را اختصاص یافتن درصدی از درآمد برق سراسری که به برخی از کشور‌ها صادر می‌شود به استان‌هایی که از آب‌های زیر زمینی برای تولید برق استفاده می‌شود،برای تامین زیر ساخت‌های استان‌ها عنوان كرد.

عضو مجمع نمایندگان استان كرمانشاه همچنین در خصوص گله‌مندی نمایندگان و مردم استان کرمانشاه از عدم پرداخت بودجه به این استان گفت: در سفر سال گذشته مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه و در راستای مصوبه‌های این سفر، دولت متعهد شد تا به مدت سه سال بودجه برای تامین منابع برای اجرای مصوبات مقام معظم رهبری به این استان اختصاص دهد و سال گذشته این بودجه لحاظ شد.اما دولت در بودجه کل کشور این بودجه را حذف کرده است که با این كار رئیس جمهور قول و عده‌ای را که خود به مردم استان داده است را زیر پا گذاشته است.

عضو فراکسیون ورزش بیان کرد: مردم و نمایندگان استان کرمانشاه از رئیس جمهور فعلی و رئیس جمهور آینده درخواست دارند تا به مصوبات رهبری در استان کرمانشاه ترتیب اثر دهند.

حیدری طیب خاطرنشان کرد: ازدولت انتظار داریم تا در راستای رفع ریزگرد‌ها از استان كه باعث شده تا بسیاری از مردم به بیماریهای تنفسی و... دچار شوند مبالغ و خساراتی را به مردم پرداخت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز