خبرگزاری کار ایران

جلوتر برویم شرایط بدنی بهتر می‌شود؛

مولایی: تدابیر خاصی برای گرمای اهواز داریم / ملی‌پوشان ما استراحت کافی نداشتند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۶۰۹

بازی در گرمای‌اهواز آن هم در این فصل به خودی خود مشکل است، اما برای کم‌کردن تاثیر این مساله، تدابیر خاصی در شکل بازی وجود دارد که به بازیکنان گفته خواهد شد.

مربی بدنساز تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دنبال این مساله نبودیم که بچه‌ها در بازی با نفت در اوج شرایط بدنی باشند، چون اگر این اتفاق می‌افتاد در ادامه بازی‌ها دچار مشکل می‌شدیم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا مولایی افزود: انتظار نداشتیم بچه‌ها در اولین بازی در بهترین شرایط بدنی باشند و دنبال این مساله هم نبودیم چون از نظر فنی این کار اشتباه است.

وی ادامه داد: در کل در نیمه اول بازی با نفت زیاد جالب نبودیم، اما در نیمه دوم شرایط به مراتب بهتر شد. به طور کلی بچه‌ها نزدیک به آنچه انتظار داشتیم، بودند و اگر بد نمی‌آوردیم کمتر از تیم‌های برنده روز اول استحقاق پیروزی نداشتیم. البته هر چه جلوتر برویم با بهتر شدن شرایط بدنی شرایط فنی هم ارتقاء پیدا می‌کند.

مربی بدنساز پرسپولیس خاطرنشان کرد: در بازی اول قانون این نیست که شرایط بدنی در اوج باشد. چون هر گاه به نقطه اوج برسید پس از آن کم کم سیر نزولی شروع می‌شود. در یک بدنسازی درست باید نقطه اوج را در جایی برنامه‌ریزی کنید که تا فرصت احیای تیم، افت زیادی حادثنشود. اینکه بدن‌ها تا حدی سنگین باشد، اتفاق عجیبی نیست. مهم این است که زیربنای ظرفیت‌های‌بدنی، در حد خوبی قرار گرفت. حالا هر چه با شیب ملایم‌تر به نقطه اوج برسیم به همان ترتیب با شیب ملایم بدن‌ها از اوج فروکش می‌کند.

وی درباره اینکه در بازی با نفت، سرخ‌پوشان از نظر بدنی به دو گروه تقسیم شده بودند، تصریح کرد: در هفته آینده وضعیت یکسانی را شاهد خواهیم بود. دلیل این شرایط تفاوت در تمرینات به خاطر عدم حضور بخشی از تیم در فاز اول بدنسازی بود. ضمن آنکه ملی‌پوشان ما استراحت کافی نداشتند و اگر بازی‌ها همین‌طور برگزار شود، در بین تمرینات با برنامه‌ریزی‌هایی که داریم، شرایط را یکنواخت خواهیم کرد.

مولایی در پایان درباره بازی در گرمای اهواز گفت: بازی در گرمای‌اهواز آن هم در این فصل به خودی خود مشکل است، اما برای کم‌کردن تاثیر این مساله، تدابیر خاصی در شکل بازی وجود دارد که به بازیکنان گفته خواهد شد. البته همانطور که گفتم، این تدابیر تاثیر شرایط را کم می‌کند، اما از بین نمی‌برد. البته ای‌کاش از بازی جام‌جهانی این یک کار خوب را یاد بگیرم که در بین بازی، دقایقی را به بازیکنان برای خنک‌سازی و تامین آب و املاح فرصت داده شود. این مساله کیفیت بازی را بالا می‌برد و امیدواریم سازمان‌لیگ در این ارتباط اقدام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز