خبرگزاری کار ایران

انتقاد به آراء عجیب و غریب کمیسیون ماده ۳۸ در بلندمرتبه‌سازی‌های منطقه ۲۲

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۴۷۸

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی برخی آراء صادر در کمیسیون ماده ۳۸ آیین نامه معاملاتی شهرداری تهران در خصوص بلند مرتبه‌سازی‌های منطقه ۲۲ را عجیب خواند و به معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در جریان دویست و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به کمیسیون ماده ۳۸ شهرداری تهران گفت: استحضار دارید که کمیته و کارگروهی درخصوص پرونده‌های دارای حقوق مکتسبه در طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ وجود دارد و من و آقای حبیب زاده به عنوان ناظر در آن حضور داریم. 

او با اشاره به اینکه شاهد آرا غیرمعمول درباره برخی پرونده‌ها در این کمیسیون هستیم گفت: تاکنون سه پرونده مطرح شده است که در کمیسیون ماده ۳۸ آیین نامه معاملاتی شهرداری تهران، آرا عجیب و غریبی گرفتند. آرائی مبنی بر اینکه اجرای طبقات قانونی که در توافقات بین شهرداری مقرر بوده، انجام نشده است. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی دراین باره توضیح داد: برخی از آراء کمیسیون ماده ۳۸، شهرداری را مکلف کرده است نسبت به صدور مجوز بلند مرتبه‌سازی با ۲۱ طبقه اقدام کند، این در حالی است که در تاریخی که این املاک شهرداری به غیر واگذار شده، ضابطه بلند مرتبه‌سازی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری لغو شده بود و مهم‌تر آنکه در برخی از این پرونده‌ها شهرداری نه تنها ملزم به صدور پروانه بلندمرتبه در حد ۲۱ طبقه شده است بلکه مکلف شده عوارض متعلقه را به نرخ زمان توافق دریافت کند، این در حالی است که ما به التفاوت عوارض آن زمان و امروز ارقام بسیار قابل توجهی است. 

سالاری با اشاره به اینکه آیین نامه این کمیسیون در اختیار شهرداری تهران است گفت: آیین نامه کمیسیون ماده ۳۸ در اختیار شهرداری تهران است و ورودی پرونده‌ها در اختیار معاونت مالی است. تذکر من به آقای امامی است که چرا در این کمیسیون چنین درخواست‌هایی مطرح شده است و در برخی از آن‌ها حقوق عمومی شهر و شهروندان رعایت نشده است. شهردار تهران و شهرداری منطقه ۲۲ به شدت تحت فشار هستند که چرا رای کمیسیون ماده ۳۸ را عمل نمی‌کنید از رئیس شورای شهر و اداره حقوقی شهرداری تهران درخواست دارم نسبت به اعتراض به آرای صادره و انجام پیگیری برای احقاق حقوق شهر و شهروندان اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز