خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ساخت منزل مسکونی برای بانوی بندرعباسی/ نیاز اضطرای خانوارهای بی‌سرپرست به مسکن

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۰۴۸

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان توضیحاتی درباره آخرین وضعیت زن سرپرست خانوار بندرعباسی که در هنگام تخریب منزلش اقدام به خودسوزی کرده بود، ارائه کرد.

«علی الهیاری» مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت بانوی بندرعباسی که چند روز گذشته پس از تخریب خانه‌اش توسط ماموران سد معبر شهرداری اقدام به خودسوزی کرده بود، گفت: بعد از حادثه بلافاصله در محل حادثه حضور پیدا کردم و متوجه شدم که این خانم بدسرپرست بوده و هزینه‌های زندگی را او تامین می‌کرده و از طرفی در منزل پدرشوهرش ساکن بوده است.

وی ادامه داد: آنجایی که به عنوان محل تخریب در فیلم نشان داده شده، محل زندگی این خانواده نبوده است و خانواده در اراضی ملی اقدام به ساخت اتاقک با بلوک‌های سیمانی کرده بودند و حتی سقف آن نیز ایرانیت بوده است و در همین چند روز گذشته نیز احداث شده بود.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه آنچه در فیلم آمده با واقعیت تفاوت دارد، تصریح کرد: این خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی است و با مدیرکل بهزیستی نیز هماهنگی‌های لازم برای انجام کمک‌های لازم به این خانواده صورت گرفته است. کمیته امداد نیز در جهت ساخت مسکن با همکاری یک گروه جهادی برای این خانواده و همچنین با کمک خیرین اعلام آمادگی کرده است.

الهیاری خاطرنشان کرد: ما در شهر بندرعباس حداقل هزار خانواده داریم که در وضعیتی به مراتب بدتر از این خانواده هستند؛ این خانوارها فاقد مسکن بوده و در منازل استیجاری و یا در سکونت‌گاه‌‌های غیررسمی زندگی می‌کنند و یا با کمک خیرین در منازل استیجاری ساکن هستند. ۴۳ درصد از بافت شهر بندرعباس، فرسوده است و بیشترین فضای فرسوده در بین مراکز استان‌ها متعلق به شهر بندرعباس است.

وی با بیان اینکه بندرعباس یک شهر مهاجرپذیر است، گفت: اغلب این افراد حاشیه‌نشین هستند. ما در کمیته امداد ۵۰ درصد هزینه‌های ساخت منازل مسکونی را برای افراد نیازمند برعهده می‌گیریم و اگر خیرین نیز همکاری لازم را داشته باشند و ۵۰ درصد باقی‌مانده را تامین کنند، می‌توانیم یک سر و سامانی به مسکن خانوارهای بی‌سرپرست بدهیم. این خانوارها با توجه به افزایش هزینه‌های مسکن که در حال حاضر در کشور اتفاق افتاده است، به صورت اضطراری نیازمند مسکن هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت این مسکن‌ها از سوی سازمان مسکن و شهرسازی قابل تامین است، گفت: هزینه تمام شده هر متر از این خانه‌ها در شرایط فعلی حداقل ۳ میلیون تومان است و برای یک واحد ۵۰ متری مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان لازم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز