خبرگزاری کار ایران

طرح ضمانت اجرای مصوبات شورای شهر تصویب شد/در نظر گرفتن مجازات‌های قانونی برای شهرداری

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۰۴۱

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح ضمانت اجرای مصوبات شورا را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران یک فوریت طرح ضمانت اجرای مصوبات شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت. 

حجت نظری در دفاع از یک فوریت این طرح گفت: شهرداری تهران به صورت سنتی اراده‌ای برای اجرای برخی مصوبات به دلایل مختلف ندارد و از کنار این مصوبات به راحتی عبور می‌کند. 

او گفت: ضمانت اجرای مصوبات شورا این امکان را می‌دهد که امورات با سرعت بیشتری دنبال شود و اعضای شورا سرعت پیگیری‌شان افزایش می‌یابد. 

نظری تاکید کرد: با این مصوبه وظایف نظارتی شورا ارتقاء می‌یابد و می‌توانیم مسئولان اصلی که مصوبات را اجرایی نمی‌کنند، شناسایی کنیم و متوجه شویم که مسئول مستقیم‌ عدم اجرای این مصوبات چه کسی است. 

او افزود: همزمان با آماده‌سازی این طرح، بخشی را به سامانه جامع مصوبات اضافه کردیم که براساس آن روزهایی که باید یک مصوبه اجرا می‌شد اما نشده، مشخص می‌شود. به عنوان مثال شهرداری تهران در برنامه سوم توسعه موظف شده بود که لایحه تاسیس صندوق محیط زیست را به شورای شهر بیاورد که ۲۴۱ روز گذشته اما هنوز این لایحه را به شورای شهر نیاورده است. 

نظری با تاکید بر این‌که گاها شاهد هستیم که ۵۰۰ الی ۶۰۰ روز از تصویب مصوبات می‌گذرد اما اجرایی نشده، اظهار کرد: ما اعضای شورای شهر بیکار نیستیم که پول تهران را حیف و مصوبه‌ای تصویب کنیم که شهرداری آن را اجرا نمی‌کند و این پیشنهاد برای ممانعت از بیهوده کاری شورا مطرح شده است و بعد از این مصوبه مجازات‌هایی را طبق قانون برای شهرداری در نظر خواهیم گرفت تا مصوبات را اجرا کنند. 

به گزارش ایلنا، اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت این طرح رای مثبت دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز