خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگوبا ایلنا:

اعمال محدودیت‌های بین شهری از ساعت ۱۲ امروز/ متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۸۴۶

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس اطلاعیه وزارت کشور، از ساعت ۱۲ روز دوشنبه دوازدهم آبان ماه خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی در ۲۵ مرکز استان ممنوع است.

«سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با خطر سرمای هوا بر افزایش شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: با توجه به سردتر شدن هوا، افراد در فضاهای سربسته که تهویه مناسبی نیز ندارند و درب و پنجره‌ها نیز بسته هستند، تجمع می‌کنند، این موضوع می‌تواند خطر انتقال ویروس کرونا را در صورت حضور یک فرد بیمار در آن فضا، به شدت افزایش دهد و نگرانی‌هایی از این جهت وجود دارد.

وی ادامه داد: از طرفی تمام تلاش ما این است که همکاری مردم و مسئولان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله گذاری‌ها در بیشترین حد خود باشد تا بتوان شیوع ویروس را کنترل و بیماری را مدیریت کرد، هرچه میزان رعایت این موارد کمتر باشد، شیوع ویروس کرونا نیز بیشتر خواهد بود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: با تشکیل قرارگاه عملیاتی در ستاد ملی مقابله کرونا، انتظار این است که هماهنگی بیشتر و موثرتری برای اعمال محدودیت‌ها اتفاق بیفتد.

وی گفت: بر اساس اطلاعیه وزارت کشور، از ساعت ۱۲ روز دوشنبه دوازدهم آبان ماه خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به ۲۵ مرکز استان ممنوع است.

لاری در ادامه بیان کرد: این مراکز استان شامل تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان زنجان، سمنان و کرمان هستند.

لاری افزود: زمان آغاز اجرای طرح ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۲ آبان و زمان خاتمه طرح ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۶ آبان ماه است.

سحنگوی وزارت بهداشت در رابطه با جریمه‌ی افراد متخلف بیان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی متخلفان بر اساس کد تعریف شده قبلی، اقدام می‌کند.

وی در پایان افزود: امیدواریم اقدامات موثر اجتماعی و اعمال محدودیت‌ها پس از تشکیل قرارگاه عملیاتی در ستاد ملی مقابله کرونا، به یاری بیشتر وزارت بهداشت آمده و به کنترل بیماری کووید ۱۹ در کشور کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز