خبرگزاری کار ایران

لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با افرادی که آگاهانه به دیگران ضرر می‌رسانند

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۱۸۳

وزیر بهداشت گفت: در مواقعی مجبور هستیم از ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با افرادی که به عمد به دیگران ضرر می‌رسانند، استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی وزیر بهداشت در اولین جلسه قرارگاه ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه توانستیم در عرض ۲ ماه مرگ‌ها را بر اثر کرونا به حدود ۳۰ نفر در روز برسانیم و تعداد بستری را به یک پنجم رساندیم، گفت: امروز نیز باید یک سنگر آرایی محکم در مقابل ویروس داشته باشیم و بعد باید حمله کنیم. ما انشاءالله روزهای روشن‌تری را در مدیریت بیماری در آینده خواهیم داشت.

وی ادامهبا اشاره به همدلی و وفاقی که در روزهای اول بیماری شکل گرفته بود، ادامه داد: تردید ندارم می‌توانیم با احیای این وفاق و همدلی و اقناع مردم و استفاده از اجبار باز هم این ویروس را مدیریت کنیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در دموکراتیک‌ترین کشورهای دنیا هم اپیدمی را با خواهش و تمنا جمع‌ نکرده‌اند و من در طول این مدت این موضوع را بارها عرض کرده‌ام. در مواقعی ما مجبور هستیم از ظرفیت‌‌های قانونی برای برخورد با  کسی که به عمد و با آگاهی و دانایی اضرار به غیر وارد می‌کند، استفاده کنیم.

نمکی تصریح کرد: ان‌شاءالله از این ظرفیتی که ایجاد شده به ویژه همراهی قوه قضاییه و همراهی دادستان محترم کل کشور در همه جلسات و بقیه اعضا استفاده کنیم و اقدامات بهتری انجام دهیم.

وی تاکید کرد: ما در وزارت بهداشت به اندازه کافی بدنه کارشناسی مقتدر داریم و به اندازی کافی برنامه داریم. ما جز کشورهای مطرح مدیرانه هستیم و جز الگوهای 22 الی 23 کشور مطرح مدیترانه در مسائل بهداشتی هستیم و ان‌شاء الله در همین راستا این راه را ادامه خواهیم داد و با تشکیل این قرارگاه می‌توانیم هر چه سریعتر این بیماری را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز