خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا اعلام شد؛

وقوع ۶۲ زمین‌لرزه و ۴۳۳ حادثه پرتلفات در هفته گذشته/ ۹۹۷ مصدوم و ۱۲۶ فوتی

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۷۴۲

سخنگوی اورژانس کشور از وقوع ۶۲ زمین‌لرزه و ۴۳۳ حادثه پرتلفات در هفته گذشته خبر داد.

«مجتبی خالدی» سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به حوادث ویژه در هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت ۴۳۳ حادثه پرتلفات در سامانه مرکز هدایت بحران وزارت بهداشت ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه حوادث ویژه شامل حوادثی هستند که بیش از ۵ مصدوم دارند یا بیش از دو کشته در آن حادثه گزارش شده است، ادامه داد: در هفته گذشته ۹۹۷ مصدوم و ۱۲۶ فوتی در این ۴۳۳ حادثه گزارش شده است.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: بیشترین مصدومان مربوط به حوادث ترافیکی بوده که ۶۲۳ نفر معادل ۶۲ درصد از کل مصدومان را شامل می‌شود. نسبت به هفته قبل حوادث ترافیکی ۵ درصد کاهش داشته، اما متاسفانه ۱۰ درصد مسمومیت با منوکسید کربن افزایش پیدا کرده است. از این حوادث نیز ۳۰ درصد مربوط به حوادث ترافیکی است، در حالی که نزدیک به ۶۲ درصد مصدومان را شامل می‌شوند.

خالدی خاطرنشان کرد: ۵۱ مورد نیز در هفته گذشته حریق و انفجار ناشی از نشت گاز گزارش شده است در این حوادث نیز ۳ نفر جان خود را از دست داده و ۷۱ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

وی همچنین درباره مسمومیت با منوکسیدکربن گفت: ۵۶ مورد نیز ثبت شده است که در این حوادث نیز ۹۸ نفر مسموم و ۱۲ نفر نیز فوت شده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور درباره وقوع زمین‌لرزه در هفته گذشته گفت: در هفته گذشته ۶۲ زمین‌لرزه بیش از ۲.۵ ریشتر اتفاق افتاده است که بیشترین آن شهرستان آوج در قزوین به بزرگی ۵.۴ ریشتر و بهاباد در یزد به ۵.۲ ریشتر و همچنین سالند در خوزستان با ۴.۸ گزارش شده است.

خالدی همچنین درباره حوادث جوی نیز تصریح کرد: حوادث جوی نیز در استان‌های مرکزی، تهران، استان‌‌های شرقی کشور مانند خراسان رضوی، شمالی وجنوبی اتفاق افتاده است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴ حادثه ویژه ثبت شده است که ۲۴ حادثه آن ترافیکی است و نزدیک به ۳۲ درصد را شامل می‌شود و ۵۰ مورد غیرترافیکی بوده که شامل ۶۸ درصد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین حوادث ما مربوط به حوادث ترافیکی است و آتش‌سوزی و مسمومیت و موارد دیگر مهمترین حوادث هستند. همچنین مهمترین حادثه ترافیکی در هفته گذشته نیز تصادف خودروی سمند با خودروی پیکان در استان خوزستان اندیمشک با ۸ مصدوم، برخورد دو دستگاه پژو پارس در استان خراسان جنوبی محور نهبندان و بیرجند با ۹ مصدوم و تصادف پراید و با پراید در زنجان با ۹ مصدوم بوده است.

سخنگوی اورژانس کشور تصریح کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۸ زمین‌لرزه بیش از ۲.۵ ریشتر اتفاق افتاده است که هیچ کدام خسارتی گزارش نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز