خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

تخفیف در شهریه به منظور مساعدت با دانشجویان/ هزینه اینترنت برای دانشگاه آزادی‌ها رایگان است

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۹۳۰

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با دستور وزیر ارتباطات اینترنت برای دانشجویان دانشگاه آزاد نیز رایگان شده است.

"احمد حیدری" سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آموزش مجازی کلاس‌های دانشگاه آزاد توضیح داد: در ترم قبل برای اولین بار آموزش مجازی ارائه شد، این اولین ترمی بود که آموزش مجازی را داشتیم و یک سری از دانشجویان و اساتید آگاهی لازم در این زمینه را نداشته و اتفاقاً این مشکل در همه کشور وجود داشت.به عنوان مثال در آموزش و پرورش و حتی در دانشگاه‌های دولتی نیز یک سری مشکلات در حوزه آموزش مجازی دیده می شد. 

حیدری با بیان اینکه سومین ترم از آموزش مجازی را می‌گذرانیم، گفت: با شیوع کرونا ویروس، کشور با یک شرایط استثنایی مواجه شد که در پی آن همه  کلاس‌های حضوری تعطیل شد اما آموزش ادامه داشت و همه دانشگاه‌ها به آموزش مجازی روی آوردند.

وی افزود: دانشگاه آزاد در ترم تابستانی یک سری از واحدها را ارائه داد و این ترم نیز سومین ترم آموزش مجازی است که از سوی دانشگاه آزاد ارائه می‌شود. در ترم جاری آشنایی دانشجویان و همچنین اساتید با سیستم آموزش مجازی بیشتر شده است. از طرفی ما در فصل تابستان  تلاش داشتیم، زیرساخت‌ها را تقویت کنیم تا دوباره با مشکلات قبلی مواجه نشویم.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در حال حاضر مشکلی  در حوزه آموزش مجازی به ما گزارش نشده است؛ اما اگر در سراسر کشور در واحدهای دانشگاه آزاد مشکلی در حوزه آموزش مجازی وجود داشته باشد ما آمادگی داریم آن را رفع کنیم. از این رو یک تیم مدیریتی برای بررسی کار در نظر گرفته شده  تا بتوانند کیفیت آموزش‌های مجازی را تامین و مشکلات را مرتفع کنند.

حیدری درباره رایگان شدن اینترنت دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: علاوه بر اینها با دستور وزیر ارتباطات اینترنت برای دانشجویان دانشگاه آزاد نیز رایگان شده است. این اقدام بسیار خوب بود که دانشجویان دانشگاه آزاد نیز می‌توانند از امکاناتی که برای سایر دانشجویان مهیا شده،  استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمار دانشجویانی که هنوز موفق به استفاده از آموزش مجازی نشدند را دارید یا خیر؟ گفت: هنوز درصدگیری در این زمینه اتفاق نیفتاده است، اما من فکر می‌کنم همه دانشجویان دانشگاه آزاد بتوانند از این موقعیت استفاده کنند و محدودیتی وجود ندارد مگر اینکه کسی خودش نخواهند از این فضا استفاده کند. 

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در هر شهری مستقر است به همین خاطر شرایط استفاده از آموزش مجازی از طریق واحدهای دانشگاه آزاد مهیاتر است. اگر مشکلی باشد طبق ارتباطاتی که دانشجویان با واحدهای استانی دارند می‌توانند آن را مرتفع کنند. 

حیدری در پاسخ به این سوال که پیش‌تر یک کمک هزینه برای مصرف اینترنت دانشجویان در نظر گرفته شده بود، آیا این تسهیلات همچنان به قوت خود باقی است یا خیر؟ گفت: در حال حاضر که اینترنت رایگان شده است، من در جریان آن کمک هزینه نیستم اما برای کمک شهریه وامی در نظر گرفته شده است. اگر هم قرار باشد کمکی در خصوص هزینه اینترنت به دانشجویان داده شود، روی تخفیف شهریه اعمال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز