خبرگزاری کار ایران

پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسب روز جهانی کاردرمانی

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۵۹۴

امروزه کاردرمانی با تکیه بر حفظ حرمت انسانی و توجه به اصل توانایی ‌های موجود افراد پس از بروز اختلال و معلولیت با استفاده از روش های نوین و دانش کاربردی و تسهیل عملکردهای روانی - عاطفی فرد دارای معلولیت و خانواده در ارتقاء و تثبیت نظام سلامت و رشد کیفی زندگی فرد و جامعه تاثیر بسزایی داشته، موجبات بازگشت مجدد و یکپارچه شدن فرد و خانواده مبتلا به ضایعه را با جامعه فراهم می ‌آورد.

به گزارش ایلنا، متن پیام به شرح ذیل است؛

به نام خدا

پیشینه تاریخی و اجتماعی مردمان ایران زمین حکایتی است از خردورزی و گواهی است بر وجود استعدادهای درخشان و اندیشه ‌های بلند و پرفروغ که در باور و اندیشه جامعه همواره از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. این فرهنگ غنی و باور ملی در سایه تعالیم توحیدی بزرگ مردانی را تربیت کرده است که حضورشان جلوه گاه و اشارتی به اراده خداوندی بوده و بارقه ‌های امید را در چشمان رمق زده و خسته بیماران می ‌افروزند و آلام و درد را از جسم و جان دردمندان می ‌زدایند و علم و عمل را توامان برای بهزیستن انسان‌ها بکار بسته اند.

ششم آبان ماه (۲۷ اکتبر)، روز جهانی کاردرمانی به شایستگی یکی از روزهای پرافتخار تقویم سلامت کشور است که دستاورد کوشش و مجاهدت افرادی است که همواره چشم بر افق روشن فردا دوخته و برای دیگران چراغ پرفروغ امید برافروخته اند.

امروزه کاردرمانی با تکیه بر حفظ حرمت انسانی و توجه به اصل توانایی ‌های موجود افراد پس از بروز اختلال و معلولیت با استفاده از روش های نوین و دانش کاربردی و تسهیل عملکردهای روانی - عاطفی فرد دارای معلولیت و خانواده در ارتقاء و تثبیت نظام سلامت و رشد کیفی زندگی فرد و جامعه تاثیر بسزایی داشته،  موجبات بازگشت مجدد و یکپارچه شدن فرد و خانواده مبتلا به ضایعه را با جامعه فراهم می ‌آورد.

ضمن تبریک این روز به همه کارشناسان و تلاش گران عرصه کار درمانی کشور بویژه عزیزان کار درمان شاغل در سازمان بهزیستی، از تلاش های مجدانه ایشان در جهت درمان و توانبخشی افراد دارای معلولیت که گامی موثر در توانمندسازی جسمانی، روانی و اجتماعی ایشان و تقویت مشارکت فعال آنان در عرصه های مختلف اجتماعی است تقدیر و تشکر می نمایم.

بی تردید به روزرسانی دانش تخصصی و تجارب کاربردی کاردرمانگران از عناصر کلیدی اثربخشی و بهبود کمی و کیفی خدمات کاردرمانی خواهد بود.

بویژه آنکه در شرایط بحران ناشی از شیوع کرونا ویروس، ایجاد و شکل گیری شیوه های به روز ارائه خدمات سلامت و توانبخشی از قبیل توانبخشی و پزشکی از راه دور با هدف تسهیل دسترسی افراد دارای معلولیت و سالمندان به این خدمات در مسیر تحقق عدالت اجتماعی بیش از پیش ضروری می ‌نماید.

 

دکتر وحید قبادی دانا

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز