خبرگزاری کار ایران

لزوم حمایت از موسسات حفاظتی و مراقبتی از سوی فرماندهان

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۵۰۰

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا بر لزوم حمایت از موسسات حفاظتی و مراقبتی تاکید کرد و گفت: بایستی در راستای توسعه موسسات حفاظتی و مراقبتی بهترین تجهیزات در اختیارشان قرار بگیرد ومدیران موسسات برای ارتقاء کارآمدی نگهبانان محله نیز برنامه ریزی جدی داشته باشند.

به گزارش ایلنا، سردار "محمد شرفی" در نهمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی (ویدئو کنفرانسی) ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای پرافتخار ناجا و درود و سلام بر روح بلند و ملکوتی امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام عظمای ولایت امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" گفت: همانطور که مستحضرید امسال با درایت و هدایت سردار "حسین اشتری"؛ فرمانده نیروی انتظامی هفته ناجا در اولین روز از ماه ربیع الاول و با شعار "با هم برای امنیت و سلامت" فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: شعار هفته ناجا از فرمایش پیامبر اکرم(ص) :" نعمتان مجهولاتان الصحه و الامان " برگرفته شده و این امر نشان از اهمیت "سلامت " و " امنیت" به عنوان دو نیاز اولویت دار در جوامع بشری خصوصا کشور ایران اسلامی دارد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا عنوان کرد: شعار هفته ناجا با هوشمندی و با هدف جلب مشارکت آحاد جامعه انتخاب شده تا بتوانیم در راستای ارتقاء امنیت گام های مثبت و موثر برداریم.

سردار شرفی در خصوص تاسیس موسسات حفاظتی و مراقبتی تصریح کرد: یکی از شاهکارهای نیروی انتظامی در دهه هشتاد تشکیل این موسسات به منظور توسعه رویکرد جامعه مدار و مشارکت جویی آحاد جامعه بود؛ این نهاد با درایت فرماندهان، مدیران موسسات حفاظتی و مراقبتی و مجاهدت ها و تلاش های نگهبانان محله امروز به درخت تنومند و پرثمری تبدیل شده است.

این مقام انتظامی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر موسسات حفاظتی و مراقبتی در 12 هزار نقطه از کشور مستقر و با بیش از 7 هزار نیرو در راستای ارتقاء امنیت و پیشگیری از جرم فعالیت می کنند که این امر یکی از افتخارات نیروی انتظامی است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: در حال حاضر بیش از 700 موسسه حفاظتی و مراقبتی فعال است که در ایجاد اشتغال زایی جوانان این مرز و بوم نیز تاثیرگذار بوده است و ما نیز باید قدردان آنها می باشیم.

سردار شرفی ادامه داد: موسسات حفاظتی و مراقبتی در بسیاری از ماموریت ها از جمله ماموریت عظیم اربعین حسینی طی سال های گذشته کمک حال نیروی انتظامی بوده است؛ به طوری که بیش از 12 هزار داوطلب در این ماموریت حضور فعال و پررنگ داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه این موسسات علاوه بر همکاری در ماموریت ها کمک ویژه ای در پیشگیری از وقوع جرم نیز داشته اند، گفت: در حال حاضر تعداد  نگهبانان  محله نسبت به پلیس اندک است این در حالی است که براساس هدف گذاری ها تعداد نگهبانان محله در برنامه ششم توسعه بایستی به یک میلیون نفر می رسید.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تاکید کرد: در وهله اول " پیشگیری و مقابله با جرم"، " مردم و نگهبانان محله" و در نهایت "پلیس رسمی" باید مدنظر باشد؛ در واقع همه ما باید کمک کنیم که این موسسات قوی تر و ساختارهای آنها تنومندتر و کارآمدتر باشد.

سردار شرفی در ادامه بر اصلاح و نهایی سازی آئین نامه های اجرایی ماده 122 قانون برنامه چهارم توسعه تاکید و عنوان کرد: بایستی نگهبانان محله از سوی فرماندهان مورد حمایت و مساعدت و از سویی ضابطیت آنها نیز مورد اهتمام قرار بگیرد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه نگاه ما به این موسسات؛ نگاه پیشگیرانه و امنیتی است، تصریح کرد: بایستی در راستای توسعه موسسات حفاظتی و مراقبتی علاوه بر حمایت، بهترین تجهیزات نیز در اختیار آنها قرار بگیرد؛ از سویی مدیران موسسات نیز برای ارتقاء کارآمدی نگهبانان محله نیز برنامه ریزی جدی داشته باشند و با ارتقاء مهارت آنها ازتوانمندی هایشان بهره لازم را ببرند.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: باید در موسسات حفاظتی و مراقبتی رویکردهای نظم مداری، کنشی و پیش جنایی، رویکرد شهروندمداری، رویت پذیری، سرعت پذیری و دقت در مداخله و میانجی گری در حل و فصل اختلافات مورد اهتمام قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار شرفی در پایان ضمن قدردانی از زحمات و کمک های موسسات حفاظتی و مراقبتی خاطر نشان کرد: در راستای رفع مشکلات موسسات حفاظتی و مراقبتی و همچنین افزایش و ارتقاء شاخصه های امنیت و سلامت در جامعه آمادگی کامل داریم که از این موسسات پشتیبانی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز