خبرگزاری کار ایران

طرح ارائه تسهیلات ویژه به خیرین مسکن ساز در شورای شهر رد شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۴۸۳

اعضای شورای شهر تهران با طرح ارائه تسهیلات ویژه به خیرین مسکن ساز مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ در ادامه دویست و چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران  طرح ارائه تسهیلات ویژه خیرین مسکن ساز برای کمک به تامین مسکن اقشار محروم در دستور کار قرار گرفت.

مجید فراهانی در دفاع از این طرح گفت: امروز تامین مسکن مساله و مشکل بسیاری از همشهریان عزیزمان در تهران و هموطنانمان در کلانشهرهای کشور و شهرهای پرجمعیت است، مشکلی که باید برای حل آن دولت، شهرداری ها، خیرین و سازمانهای خدمت رسان اجتماعی دست یاری به سوی هم دهند و مشکل مردم را حل کنند.

او افزود: مطابق اصل 31 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران "داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند."

فراهانی گفت: این مساله علی رغم مداخلات دولت و فعالیت های خیرین به علت ماهیت سرمایه ای و بدل شدن سرپناه به یک کالای سرمایه ای از دسترس بسیاری از شهروندان محترم دور مانده است، که روند افزایش نرخ مسکن در سالهای اخیر سبب شده است تا شاهد طولانی شدن دوره زمانی توان خرید مسکن درتهران برای اقشار متوسط و دور از دسترس شدن خرید مسکن برای اقشار محروم شویم. 

عضو شورای شهر تهران گفت: بر همین اساس طرح ارائه تسهیلات ویژه خیرین مسکن ساز برای کمک به تامین مسکن اقشار محروم با محوریت ارائه تسهیلات به خیرین مسکن ساز مورد تایید انجمن برای کمک به خیرین تامین کننده مسکن اقشار محروم  تهیه و اکنون پس از بررسی در کمیسیون تخصصی برای تصویب در دستور کار شورا قرار دارد.

علی اعطا نیز در باره این طرح گفت: مفاد تسهیلات پیش‌بینی شده در این طرح به گونه ای است که از هر فردی می توان به خیر مسکن ساز تعبیر شود. مجموعه ضوابط الزام طرح تفصیلی و طرح جامع نیز رعایت نشده،‌ همچنین ساخت و ساز در بافت فرسوده و نیز میزان پارکینگ مشخص نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین در این طرح تعریف خیرین مسکن ساز مشخص نیست و مشخص نیست که چه کسانی خیرین مسکن ساز محسوب می‌شوند؛ آیا به صرف اینکه کسی می‌خواهد دومین پروژه خود را  بسازد، خیرین مسکن ساز است؟

کاوه حاجی علی اکبری، مدیر عامل سازمان نوسازی به نمایندگی از شهرداری درباره طرح ارائه شده گفت: در یک سال گذشته مشکلات مسکن برای اقشار کم درآمد بررسی شد. طرحی در این زمینه آماده شده و از سوی وزیر کشور ارائه شده و در حال حاضر در کمیسیون زیربنایی دولت است. دراین طرح تلاش شده همه تلاشگران حوزه مسکن مورد توجه قرار گیرد و تمرکز روی مسکن مورد نیاز شهر تهران باشد.

او ادامه داد: در خواست من از شورای شهر این است که طرح مسکن قابل استطاعت در هیأت وزیران مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس نوع مسکن مورد نیاز مورد توجه قرار گیرد.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرح ارائه تسهیلات ویژه خیرین مسکن ساز برای کمک به تامین مسکن اقشار محروم را رد کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز