خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

پیش‌بینی قوانین بازدارنده در قبال تخلف از اجرای پروتکل‌ها/ نیمی از مردم ماسک نمی‌زنند

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۴۴۳

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا از پیش‌بینی قوانین بازدارنده در قبال تخلف از اجرای پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

«حسین قاسمی» دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به اینکه با توجه به تشدید ابتلا به کرونا در سراسر کشور از جمله در تهران و تاکیدات انجام شده برای ایجاد مشارکت جمعی و گسترده برای جلوگیری از تلفات انسانی به نظر شما ترغیب، تشویق، تاکید، اصرار و مطالبه از همه اقشار  بر استفاده اجباری  از ماسک چقدر ضرورت دارد؟ گفت:  با توجه به ماهیت اپیدمیک بیماری و نقش موثر رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در قطع زنجیره بیماری قطعا هر چه تاکید بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری مورد توجه و پردازش و تکرار قرار داده شود، باز هم کم است.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ادامه داد: ضمن اینکه استفاده حداکثری از ماسک یکی از موضوعات مهم در مدیریت ابتلا و شیوع بیماری است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا درباره اهتمام مردم به رعایت پروتکل‌ها تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده میزان عدم استفاده از ماسک تقریبا در نیمی از کشور مشاهده شده، یعنی نیمی از مردم رعایت می‌کنند و نیمی دیگر نه.

قاسمی با اشاره به جریمه افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های رعایت پروتکل‌ها، پیش‌بینی قوانین بازدارنده است که در قالب جریمه اجرایی می‌شود، این موضوع در بسیاری از کشورها از همان روزهای ابتدایی آغاز شده بود. قطعا پیش‌بینی قوانین بازدارنده موثر خواهد بود. در حال حاضر ترکیبی از اقدامات در قبال تخلفات پیشنهاد شده است تا بتواند موثر افتد.

وی همچنین درباره کاهش تردد در سطح شهر برای جلوگیری از بیماری کرونا گفت: تقلیل در ترددهای غیرضرور کمک شایانی به قطع زنجیره بیماری می‌کند، اما در کنار این مهم باید موضوع کاهش تقاضای سفر نیز مد نظر تمامی دستگاه‌ها باشد تا ترددها کاهش یابد و قطعا توسعه دولت الکترونیک و کاهش مراجعات از مهم‌ترین مولفه‌ها برای این موضوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز