خبرگزاری کار ایران

یک فوریت لایحه مجوز انتشار چهل هزار میلیارد ریال اوراق مالی برای حمل‌و‌نقل عمومی تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۴۴۲

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت لایحه اصلاح بند (۱) تبصره چهارم مصوبه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران و مجوز انتشار چهل هزار میلیارد ریال اوراق مالی به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ در جریان دویست و چهلمین جلسه شورای شهر تهران "یک فوریت لایحه در خصوص «اصلاح بند (۱) تبصره چهارم (۴) مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران و مجوز انتشار چهل هزار (۴۰/۰۰۰) میلیارد ریال اوراق مالی به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران " مورد بررسی قرار گرفت.

مناف هاشمی، معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک درباره یک فوریت این لایحه گفت: براساس بند "د" تبصره پنجم قانون بودجه سال ۹۹، مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تلاش کردیم و با وزارت کشور به یک توافق اولیه رسیدم که سه هزار میلیارد آن برای شهرداری در نظر گرفته شود. 

او ادامه داد: وزارت کشور قولی داده بود مبنی بر اینکه ۴ هزار میلیارد را به شهرداری تهران بدهند.اکنون روی عدد ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با وزارت کشور توافق داریم و به همین دلیل سقف ۴ هزار میلیارد را در این لایحه مطرح کردیم. از این میزان ۲هزار میلیارد برای زیرساخت و هزار میلیارد برای اورهال کردن واگن‌های مترو در نظر گرفته شده است چرا که عمر کاری ۴۲ رام قطار گذشته و نیازمند اورهال است.

معاون شهردار تهران گفت: هزار میلیارد تومان نیز برای اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است. 

رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: اکنون ۶ماه از بودجه گذشته و مقداری دیر هم شده، اما چون وزارت کشور آن را تصویب نکرده، شهرداری مجبور شد، الان این لایحه را ارائه دهد و فوریت آن بالا است تا بتوانند از الان تا آخر سال آن را جذب کنند. 

به گزارش ایلنا، ‌یک فوریت این لایحه با موافقت اکثریت اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز