خبرگزاری کار ایران

ثبت بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران در روز گذشته/ شرایط پایتخت نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۰۶۷

رییس ستاد مقابله با کرونای استان تهران، با اشاره افزایش چشمگیر موارد بیماری و مرگ و میر کرونا در تهران، گفت: در صورت عدم اعمال محدودیت‌های جدی در استان شرایط نگران کننده‌ای پیش رویمان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیمارانی که به صورت عادی در بخش های کرونا بستری شده اند بالغ بر ۸۷۰ نفر است. 

وی ادامه داد: ۱۶۸ نفر نیز در بخش های ویژه بستری شده اند همچنین در مجموع ۴۸ ساعت گذشته عدد بیماران بستری در تهران به هزار نزدیک شد که به نوعی رکورد زده شده و نگران کننده بود.

رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: متاسفانه روز گذشته تلخ ترین روزهای کرونایی در پایتخت بود و بالاترین میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا را در پایتخت داشتیم البته ۲۸ اسفندماه، ۴ فروردین و ۲ و ۴ مردادماه بیشترین آمار مرگ و میر را داشتیم اما روز گذشته بالاترین میزان مرگ ومیر در استان تهران و بویژه در شهر تهران را از شروع کرونا تا امروز داشتیم.

زالی خاطرنشان کرد: قطعا انتظار ما این است که در چنین شرایطی محدودیت اعمال شود ما پیشنهاد اعمال محدودیت‌ها، بحث میزان حضور کارکنان و تقلیل و حضور چرخشی کارکنان را داشتیم همچنین جرائمی را برای عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را داده ایم امیدواریم مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد قرار شد ستادهای استانی با هماهنگی وزیر بهداشت و وزیر کشور محدودیت هایی را اعمال کنند. نامه مشترکی از سوی ستاد مقابله با کرونا در تهران و استاندار نوشته شده و از دو وزیر محترم درخواست کردیم تا محدودیت ها از ابتدای هفته آینده اعمال شود. 

فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: ما محدودیت ها را در ابتدای هفته پیشنهاد دادیم اما هنوز پاسخ روشنی برایش دریافت نکردیم، این تاخیرها نمی‌تواند نگرانی‌های ما را در شرایط بحرانی و کاملا قرمز تهران افزایش دهد. ما آماده هستیم بسته اعمال محدودیت‌های کرونا در تهران را که با توجه به مصبه ستاد ملی در یک بازخ زمانی یک هفته‌ای خپاهد بود و قابلیت تمدید هم خواهد داشت از شنبه اعمال کنیم.

وی با اشاره به اینکه این اعمال محدودیت‌ها در گروه سه و چهار اعمال خواهد شد، اظهار کرد: اعمال این محدودیت‌ها در این سطوح از مصوبات ستاد ملی کرونا بوده که در شهرهای قرمز اجرایی می‌شدند و تقاضای ما اعمال هرچه سریع‌تر این محدودیت‌ها در استان تهران است.

زالی افزود: همچنین بسته‌ای برای اعمال جرایم بازدارنده برای عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک در بخش‌های شلوغ و مورد نیاز هم از پیشنهادات ما بوده است که اگر قطعی شود از ابتدای هفته‌ی آینده اعمال خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: هرگونه تاخیر در اعمال محدودیت‌ها با توجه به بحرانی بودن شرایط در تهران و آمار رو به تزاید بیماری در استان می‌تواند مشکلات جدی‌تری را در روزهای آینده در فراسوی ما قرار دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز