خبرگزاری کار ایران

تا پایان سال انجام می‌شود؛

مناسب‌سازی ۳۰ میدان میوه‌و تره‌بار برای سالمندان و معلولان

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۶۳۱

مدیر عامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در آستانه ۱۰ مهر (روز جهانی سالمندان)، از سالمندان به عنوان ذخایر ارزشمند تجربه و عامل انسجام‌بخش خانواده‌های ایرانی نام برد و گفت: شهر استاندارد و ایده‌آل، شهری است که فرصت حضور اقشار مختلف جامعه و همه شهروندان را در اماکن عمومی و فضاهای شهری فراهم کند و شعار محوری «تهران، شهری برای همه» از مسیر تحقق این مهم، محقق می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید سعید راد با تأکید بر اینکه اعتقاد داریم میادین میوه و تره بار از مصادیق تبدیل تهران به شهری برای همه شهروندان هستند، افزود: گواه این مطلب، حضور گروه‌های متفاوت جامعه از جمله سالمندان عزیز هستند که با توجه به فضای مطلوب میادین برای مراجعه این عزیزان از یک سو و مناسب‌سازی این مراکز برای حضور آسان و ایمن آنها از سوی دیگر، بخش قابل توجهی از مشتریان میادین میوه و تره بار را افراد سالمند تشکیل می‌دهند و این عزیزان از مشتریان وفادار این مراکز هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۵ میدان و بازار میوه و تره بار از مهم‌ترین مراکزی هستند که شهروندان به صورت روزانه و هفتگی به آنها مراجعه می‌کنند و نسبت به تامین ارزاق و مایحتاج مورد نیاز خود از آنها اقدام می‌کنند، اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته، ۸۵  بازار میوه و تره بار برای حضور سالمندان و افراد توان‌خواه، مناسب‌سازی شده است.

راد با بیان اینکه در سال‌ها و دهه‌های آینده با پدیده انفجار سالمندی روبه‌رو خواهیم بود، تصریح کرد: به همین دلیل، باید به سرعت از طریق مناسب‌سازی فضاهای عمومی خود را برای رویارویی با این پدیده آماده کنیم. از این رو، مناسب‌سازی بازارهای میوه و تره بار را در دستور کار این سازمان قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به رعایت استانداردها و ضوابط مربوطه در ساخت بازارهای جدید و بازسازی و بهسازی بازارهای موجود میوه و تره بار برای سالمندان، اظهار کرد: نه تنها بازارهای جدید مطابق مؤلفه‌های روز و با رعایت ملاحظات مربوط به امکان استفاده آسان و ایمن سالمندان و همچنین افراد دارای معلولیت ساخته می‌شوند، بلکه در مناسب‌سازی بازارهای موجود نیز تمام شاخصه‌های موجود، مورد توجه قرار می‌گیرد.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ راد با تاکید بر اینکه تا پایان سال جاری علاوه بر ۲۶ بازار در دست ساخت، ۳۰ بازار موجود میوه و تره بار برای سالمندان مناسب‌سازی می‌شوند، خاطرنشان کرد: علاوه بر مناسب‌سازی بازارهای میوه و تره بار، تجهیز و تکمیل مبلمان و توسعه و تقویت فضای سبز این مراکز را نیز برای حضور سالمندان به صورت ویژه مورد توجه قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز