خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مدیران و معلمان حق ندارند دانش‌آموز را مجبور به مدرسه رفتن کنند/ ۴۰ هزار دانش‌آموزِ کرمانشاهی به شاد دسترسی ندارند

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۹۳۰

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در واکشن به اینکه برخی از معلمان دانش‌آموزان را مجبور به حضور در مدرسه می‌کنند، گفت: من رسما اعلام کردم که در استان کرمانشاه هیچ کدام از کارکنان مدرسه از جمله مدیر،‌ معاون و معلم حق این را ندارند که دانش‌آموزان را مجبور به رفتن از مدرسه یا ماندن در مدرسه کنند.

«مجید یزدان پناه» مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت مدارس و دانش‌آموزان این استان از زمان بازگشایی مدارس گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز حتی گزارش فوت یک دانش آموز هم در استان کرمانشاه از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان به ما داده نشده است. همچنین تا کنون هیچ گزارشی نیز مبنی بر ابتلای دانش‌آموزان در استان کرمانشاه نداشتیم.

وی درباره وضعیت کلی استان کرمانشاه به لحاظ شیوع کرونا گفت:‌ وضعیت استان کرمانشاه تا روز یکشنبه۳۰ شهریور ماه قرمز نبود، ولی طبق خبری که از فرماندار کرمانشاه شنیدم،‌ احتمال اعلام وضعیت قرمز برای کرمانشاه وجود دارد. البته طبق آنچه که شنبه در جلسه‌ای با آقای رییس جمهور مطرح شد، کرمانشاه نیز جزو استان‌هایی است که آمار مبتلایان در آن به سمت بالا می‌رود و به وضعیت قرمز نزدیک می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه با توجه وضعیت استان هیچ دانش آموزی مجبور نیست به مدرسه بیاید، گفت:‌اگرچه اعلام کردیم که مبنا بر حضور دانش‌آموزان است، اما در حضور دانش‌آموزان در مدرسه هیچ اجباری وجود ندارد.

وی تاکید کرد: هر خانوده‌ای اختیار دارد در این زمینه تصمیم بگیرد و اگر دوست دارند که فرزندانشان در مدرسه حضور پیدا کنند، بدانند که ما حتی برای یک نفر هم شرایط حضور در کلاس درس را فراهم کردیم.

یزدان پناه بیان کرد: اگر دانش آموزی به مدرسه مراجعه نکند، نه کسی به او تلنگر می‌زند نه کسی بازخواستش می‌کند و نه کسی حق دارد از او نمره کم کند و نه تاثیر منفی از این بابت در عملکرد دانش‌آموزان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اگر دانش آموزان دوست نداشته باشند، می‌توانند به مدرسه نروند و می‌توانند از مکمل‌های آموزشی مثل تلویزیون، اپلیکیشن شاد و بسته‌های خودآموز استفاده کنند.

وی در واکنش به اینکه برخی از معلمان دانش‌آموزان را برای حضور در مدرسه مجبور می‌کنند، گفت: من رسما اعلام کردم که در استان کرمانشاه هیچ کدام از کارکنان مدرسه از جمله مدیر،‌ معاون و معلم حق این را ندارند که دانش‌آموزان را مجبور به رفتن از مدرسه یا ماندن در مدرسه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: ما نه حق داریم به دانش‌آموزان بگوییم که باید به مدرسه بیایند و نه حق داریم به دانش‌آموزی که مدرسه آمده بگوییم، باید برگردد و به منزل برود، زیرا اختیار این موضوع با دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان است.

یزدان پناه اشاره کرد: مدرسه باز است و اگر حتی یک دانش‌آموز هم به مدرسه آمد به او آموزش لازم داده می‌شود، اگر هم نیامدند می‌توانند از طریق شاد و تلویزیون درس‌هایشان را دنبال کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برررسی شده از میان معاونان و معلمان مدرسه کسی به کرونا مبتلاشده باشد یا خیر؟ گفت: روز گذشته یک معلم با من تماس گرفت و گفت که مشکوک به کرونا است، من نیز گفتم باید آزمایش بدهد،‌ اگر نتیجه آزمایش مثبت بود، در منزل استراحت کند تا بهبودی کامل حاصل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: در این فصل سرماخوردگی شایع است، ولی تاکنون دانشگاه علوم پزشکی در خصوص ابتلای معلمان و کارکنان به شکل رسمی آماری به ما اعلام نکرده است.

یزدان پناه در پاسخ به این سوال که چند درصد از دانش‌آموزان استان کرمانشاه به آموزش مجازی دسترسی ندارند؟ گفت: حدود ۱۵ درصد معادل ۴۰ هزار دانش آموز در استان کرمانشاه به بستر فضای شاد دسترسی ندارند. ما در کل استان ۳۵۰ هزار دانش آموز داریم که هنوز ۴۰ هزار نفر به شاد متصل نشده‌اند.

وی اضافه کرد: البته این تعداد یک جا جمع نیستند و معمولا در هر مدرسه پنج تا شش دانش‌آموز هستند که به شاد دسترسی ندارند. از این رو به مدارس اعلام شده به این دانش آموزان توجه کرده و امکانات آموزش حضوری با رعایت پروتکل‌ها را فراهم کنند.

یزدان پناه گفت: معلمان در مدرسه هستند و دانش آموزان می‌توانند به اختیار خودشان از کلاس درس حضوری استفاده کنند. اگر این تعداد ۴۰ هزار نفر به علت شیوع کرونا تمایل ندارند که در مدرسه باشند به آنها بسته خود آموز داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: ما ۱۷۷ هزار بسته خودآموز برای همه دانش‌آموزان ابتدایی تهیه کردیم که هم آنهایی که به شاد متصل شده‌اند و هم آنهایی که متصل نشده‌اند می‌توانند از این بسته‌ها استفاده کنند. این تعداد بسته آموزشی تمام دانش‌آموزان ابتدایی ما را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز