خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مبلغ ارزی واکسن آنفولانزا برگشت خورد/ دوباره مبلغ را از طریق ترکیه ارسال کردیم/ بخشی از واکسن‌ها وارد کشور شده است/ توزیع‌ تا هفته‌ اول مهر

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۰۷۶

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: واکسن آنفولانزا تا آخر اسفند ماه قابلیت مصرف خواهد داشت، اما بهتر است که در مهر و آبان مصرف شود.

«سید حیدر محمدی» مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد تاخیر در واردات واکسن  آنفولانزا به کشور گفت: در رابطه با واکسن آنفولانزا قرار بود، مبلغ ارزی از طریق ترکیه به یکی از کشورهای اروپایی منتقل شود که متاسفانه برگشت خورد و دوباره این کار را انجام دادیم و امیدواریم این مشکل به زودی برطرف بشود و واکسن به کشور برسد.

وی در رابطه با تاثیر تزریق واکسن آنفولانزا افزود: بهتر است، تزریق واکسن در مهر و آبان انجام شود، البته این واکسن تا آخر اسفند ماه قابلیت مصرف خواهد داشت.

محمدی ادامه داد: بخشی از واکسن‌های آنفولانزا وارد کشور شده و امیدواریم که محموله‌ها تا آخر مهر ماه ترخیص و توزیع شود، ولی ما تلاش می‌کنیم تا هفته‌ اول مهر ماه بیشتر توزیع‌ها انجام شود و انشالله که این اتفاق بیافتد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا با وجود افزایش نرخ ارز احتمال افزایش قیمت دارو وجود دارد، بیان کرد: وقتی دارو تولید داخل است با قیمت مناسب توزیع می‌شود و اگر قرار باشد داروی خارجی مشابه آن با مقدار مختصر وارد شود با ارز نیمایی وارد می‌شود. در حقیقت نمونه وارداتی داروی تولید داخل ارز نیمایی می‌گیرد.

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: البته قابل ذکر است که بخشی از مواد جانبی دارو هم ارز نیمایی می‌گیرد که تاثیر مختصری بر روی قیمت دارو خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز