خبرگزاری کار ایران

معاون سلامت آموزش و پرورش شهر تهران:

معلمان فاصله اجتماعی را رعایت کنند/ برخی از همکاران بیماری‌شان را علنی نمی‌کنند/ سامانه‌ سلامت برای مدیران تعریف کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۳۰۶

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: سامانه‌ سلامت برای مدیران تعریف کرده‌ایم که اگر موردی از بیماری مشاهده کردند، در سامانه نظارت اداره کل تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ثبت خواهد شد.

«حسن محمدی» معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به خبر ابتلای معاونان یکی از مدارس شاهد در منطقه شش تهران اظهار داشت: ما وظیفه داشتیم دستور‌العمل‌هایی که از سوی ستاد ملی مقابله به کرونا آمده است را به مدارس ابلاغ کنیم و آموزش آن را هم به همکاران داده‌ایم. چارچوب این دستورالعمل‌ها نیز کاملا مشخص است، اگر کسی از همکاران احساس بیماری کند یا بیمار باشد، طبق دستور العمل باید از طریق دورکاری به فعالیت خود ادامه دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاونان ناقل بی‌علامت بوده‌اند؟ گفت: همه افراد جامعه همین شرایط را دارند و امکان دارد فرد ناقل بی‌علامت باشند که اگر فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است باعث انتقال بیماری به دیگران هم بشوند به همین دلیل تاکید می‌شود که همه از ماسک استفاده کنند.

محمدی در پاسخ به این سوال که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در مدارس چه تمهیداتی در دستور کار دارید؟ گفت: در هر صورت تکلیف همکاری که بیمار می‌شود، معلوم است و در دستور العمل‌های پیشگیری و مراقبت از بیماری کووید 19 کاملا مشخص شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بررسی شده که چه تعداد معاون و معلم در شهر تهران به کرونا مبتلا شده‌اند؟ گفت: در این زمینه اطلاعاتی به ما نداده‌اند، اما ما با این موضوع مواجه هستیم که برخی از همکاران بیماری‌شان را علنی نمی‌کنند یا در حالی که ممکن است، علائم شبیه سرماخوردگی داشته باشند،‌ این علائم را جدی نگیرند و شاید هم راغب نباشند، اعلام کنند که بیمار شده‌اند.

محمدی در توضیح وضعیت معاونان مدرسه تقوا پیشگان گفت: من با همکاران منطقه شش حوزه تربیت بدنی و سلامت صحبت کردم و گفتند که در هفته گذشته یا حدود ده روز پیش یکی از همکاران در این مدرسه ادعا می‌کند، حالش بد است و مدیر از او درخواست می‌کند که حتما به دکتر برود، او نیز به دکتر می‌رود و آزمایش می‌دهد، سپس همین اتفاق برای یکی دیگر از همکاران می‌افتد.  همکاران بعد از این اتفاق که متوجه می‌شوند آن شخص مریض بوده به معاونان اعلام می‌کنند که هم آزمایش دهند و هم مدتی را دورکاری کنید.

وی تصریح کرد: البته آن یک شخص هنوز نتیجه آزمایش را به مدرسه نیاورده است، فقط از آنجا که احتمال می‌دادند، شاید بیماری کرونا داشته باشند به آنها گفتند که دورکاری کند. در هر صورت چون علائم داشته‌اند گفته شد، حضور فیزیکی‌شان لازم نیست.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ما مدارس را بازگشایی کردیم و ممکن است برخی همکاران نگرانی‌هایی نسبت به بیماری داشته باشند یا علاقه داشته باشند که از طریق دورکاری فعالیت‌شان را ادامه دهند، به همین خاطر یک زمان‌هایی ممکن است که چنین چالش‌هایی در برخی مدارس داشته باشیم.

محمدی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از سلامت معلمان و معاونان مدارس در سطح شهر تهران کسب کرده‌اید؟ گفت: سامانه‌های سلامت برای مدیران تعریف کرده‌ایم که اگر موردی مشاهده کردند، در سامانه نظارت اداره کل تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ثبت خواهد شد، ولی گزارش‌های این چنینی نداریم که بگوییم ما با شیوع زیادی مواجه شده‌ایم.

یکی از معاونان مدرسه تقوا پیشگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ابتلای خود به کرونا گفت: من روز پنجشنبه هفته گذشته احساس تب داشتم که همین مساله موجب شد، برای تست و آزمایش اقدام کنم. نتیجه تست روز شنبه آمد که نشان می‌داد، کرونای من مثبت است. 

وی ادامه داد: روز جمعه یک روز قبل از بازگشایی مدارس همکاران ما تا 8 شب در مدرسه بودند، زیرا صبح شنبه ما برنامه بازگشایی مدرسه با حضور مهمان را داشتیم.

او گفت: یکی از معاونان دیگر مدرسه نیز هر سه فرزند و همسرش هم به کرونا مبتلا شدند که اکنون خود معاون وضعیت مطلوبی ندارد و جواب تست همه ما موجود است.

وی خاطرنشان کرد:  تنها یک هفته میزبان دانش آموزان بودیم و مابقی کلاس‌ها در روزهای آتی به شکل مجازی ادامه یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز