خبرگزاری کار ایران

درخواست از وزیر ارتباطات برای ارائه اینترنت رایگان به دانشجویان/ نتایج نهایی کنکور سراسری در روزهای پایانی مهر اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۵۱۹

وزیر علوم درباره ارائه اینترنت ارزان به دانشجویان گفت: برای تخصیص اینترنت به دانشجویان و استادان با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صحبت کردیم و ایشان هم قول دادند که اینترنت را تامین کنند البته ما درخواستمان از این وزارتخانه اینترنت رایگان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه‌ها بیان کرد: با آغاز سال تحصیلی آموزش درس‌ها نیز بلافاصله شروع می‌شود و امیدواریم بتوانیم شرایطی را شاهد باشیم که دانشجویان جدید الورود را حتی برای دوره محدودی در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

وی در خصوص آموزش واحدهای عملی گفت: واحدهای عملی در طول ترم با تقسیم زمان و توزیع دانشجویان در گروه‌های کوچک و محدود در حدی که برای دانشجویان غیربومی بتوانند سرویس اسکان تامین کنند، ارائه خواهیم دادیم. در گذشته هم همین تدابیر اعمال شد و البته در برخی رشته‌ها امکان  این را دارند که بخشی از دروس عملی را از طریق سیستم‌های خاص نرم افزاری و مدلینگ در بستر اینترنت ارائه بدهند. طبعا در مشکلات و محدودیت‌ها است که ابتکارات اتفاق می‌افتد.

غلامی با بیان شرایط نقل و انتقال دانشجویان گفت: نقل و انتقال دانشجو برنامه معمول دانشگاه‌هاست و برنامه خاص خودش را دارد، در حال حاضر من توصیه می‌کنیم دانشجویان تا جایی که می‌توانند در شهر محل زندگی خودشان تحصیل کنند. البته که نمی‌توان به دانشجویان اصرار کرد.

وزیر علوم درباره ارائه اینترنت ارزان به دانشجویان گفت: برای تخصیص اینترنت به دانشجویان و استادان ما با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صحبت کردیم و ایشان هم قول دادند که اینترنت را تامین کنند البته ما درخواستمان از این وزارت خانه اینترنت رایگان بوده است. اقدامات اولیه هم انجام شده است.

وی در خصوص خوابگاه دانشجویی خاطر نشان کرد: مبنای ما آموزش مجازی است و برای اسکان دانشجویان به اجازه بخش بهداشت و درمان نیاز داریم. لذا اگر پروتکل‌های بهداشتی به ما اجازه دهد و خوابگاه‌ها قابل مدیریت باشد، با حفظ سلامت دانشجویان، به آنهایی که لازم باشد خدمات خوابگاهی خواهیم داد. اما این اولویت را خود دانشگاه‌ها تعیین می‌کنند، مثل دانشجویان ارشد و دکتری که باید این ترم فارغ التحصیل شوند.

غلامی تاکید کرد: دانشجویان جدید الورود حتما در دانشگاه حضور پیدا کنند و باید تمهیدات لازم برای حضور آنها اندیشیده شود. نتایج نهایی کنکور سراسری در روزهای پایانی مهر اعلام می‌شود. دانشجویان جدید الورود در روزهای ابتدایی آبان می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند و کلاس ها بلافاصله بعد از شروع ترم آغاز خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز