خبرگزاری کار ایران

سهمیه ۳ درصدی افراد دارای معلولیت در آزمون استخدامی

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۴۴۹

رییس سازمان بهزیستی کشور توضیحاتی درباره سهمیه ۳ درصدی در هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا وحید قبادی دانا، رییس سازمان بهزیستی کشور درباره آزمون استخدامی و سهمیه ۳ درصدی افراد دارای معلولیت در آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی گفت: مطابق ماده ۱۵ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت دولت مکلف است حداقل سه درصد از مجوزهای استخدامی دستگاههای دولتی و عمومی اعم از وزارت خانه ها، سازمان ها، موسسات و شرکت ها و نهادهای عمومی و انقلابی ودیگر دستگاههایی که از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند را به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهند. 

وی ادامه داد: براساس این ماده قانونی بالاترین مسئول دستگاه های اجرایی نهادهای عمومی غیردولتی یعنی شهرداری ها و بانک ها مکلف به اجرای دقیق این ماده هستند. براساس قانون نیز متخلفان حسب مورد با حکم مراجع ذیصلاح به مجازات تعزیری جزای نقدی درجه ۵ تا ۸ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی همچنین انفصال موقت یا دائم از خدمات عمومی تنزل مقام و یا محرومیت از انتصاب پست های حساس و مدیریتی و یا اخراج از نهاد و یا سازمان مطبوع محکوم می شوند. 

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: براین اساس از سال ۹۸ و بعد از تصویب قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و ابلاغ آن توسط رییس جمهور با همکاری بسیار خوب سازمان اداری و استخدامی این قانون پیاده شده و در آزمون های استخدامی مد نظر قرار گرفته است. 

قبادی دانا با اشاره به برگزاری هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی در هفته دوم آبان ماه برگزار می شود، ادامه داد: داوطلبانی که شرایط لازم را داشته باشند می توانند در این آزمون شرکت کنند. مطابق با ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری افرادی که در آزمون شرکت می کنند و داوطلب هستند باید توانایی لازم برای انجام کاری که متقاضی استخدام در آن هستند باشند. براساس این آزمون نیز هر داوطلب می تواند یک شغل_ محل را انتخاب کند. 

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در این آزمون فراگیر مشترک ۳۸ هزار ظرفیت استخدامی مربوط به ۲۶ دستگاه اجرایی اعلام شده است سه درصد این پست ها در نظرگرفته شده به سهمیه افراد دارای معلولیت اختصاص داده شده است. این سهمیه از سایر سهمیه های استخدامی نیز مجزا شده است و افراد دارای معلولیت می توانند شغل-محل های مشخص شده در این سهمیه را انتخاب کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: طبیعتا رقابت بین داوطلبان معلول در شغل_محل های مشخص شده برای افراد دارای معلولیت صورت می گیرد و این افراد براساس نمره ای که در امتحان مشترک فراگیر کسب می کنند، می توانند به عنوان مستخدمین مربوطه استخدام شوند. هیچ یک از سهمیه های در نظر گرفته شده قابل تخصیص به سایر داوطلبان نیست  و حتی اگر افراد دارای معلولیت که با هم برای بدست آوردن یک شغل_محل که در سهمیه افراد دارای معلولیت مندرج است، رقابت می کنند، موفق به کسب سهمیه نشوند و این سهمیه تکمیل نشود این فرصت باقی می ماند و برای آزمون های مراحل بعدی محفوظ می ماند. در صورتی که این ظرفیت مطابق چیزی که مسئولان سازمان اداری استخدامی اعلام کرده اند حدود ۳۸ هزار نفر باشد، حدود هزار و ۱۵۰ ظرفیت برای افراد دارای معلولیت مشخص شده است که ۵ درصد این موارد را تقریبا شامل می شود. 

قبادی دانا با بیان اینکه از همه افراد دارای معلولیت میخواهیم که هرچه سریعتر برای ثبت نام در این آزمون اقدام کنند، ادامه داد: فرصت ثبت نام در این آزمون نیز از روز پنجشنبه ۲۰ شهریور ماه ساعت ۱۲ ظهر آغاز شده است. متولی برگزاری آزمون سازمان سنجش آموزش کشور است و ثبت نام نیز در درگاه اظلاع رسانی سازمان به آدرس sanjesh.org خواهد بود و تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۹ شهریور ماه ادامه خواهد داشت. هرچه سریعتر کسانی که حائز شرایط هستند در این آزمون شرکت کرده تا بتوانیم ماده ۱۵ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت را در سال ۹۹ را به شایستگی اجرا کرده و ۳ درصد سهمیه های استخدامی ان شاءالله توسط افراد دارای معلولیت استفاده شود البته افراد اگر بخواهند از سایر داوطلبان اگر بخواهند مازاد سهمیه در این آزمون شرکت کنند می‌توانند با سایر داوطلبان رقابت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز