خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی هزینه ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای توسعه خط ۱۰ مترو

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۲۱۶

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: خط ده یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی در این دوره مدیریت شهری است و همه بخش ها باید دست به دست هم دهند و این خط را که ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه برای آن پیش بینی می شود را به سرانجام برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عملیات اجرائی احداث خط ۱۰ و توسعه شمالی خط هفت مترو با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، پیروز حناچی شهردار تهران، محسنی بندپی، استاندار تهران، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد‌.

علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران در این مراسم گفت: امروز دو مناسبت بزرگ شروع توسعه خط ده مترو و توسعه شمالی خط ۷ را آغاز خواهیم کرد.

خط ده مترو تهران از تهران پارس تا وردآورد ادامه دارد و مناطق ۱ الی ۵ و همچنین منطقه ۲۲ را پوشش می دهد.

امام با اشاره به مزایای متعددی بهره برداری از این خط گفت: حدود ۳۳ درصد از مسافرانی که از استان البرز به تهران می رسند در مناطق ۵، ۲۲ و ۲ توزیع می شوند و اکنون تنها نقطه ورود به تهران صادقیه است و با افتتاح خط ده بخش مهمی می‌توانند در وردآورد جدا و در خط ده ادامه مسیر دهند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های مالی، استفاده از ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی یکی از جنبه‌های مهم در اجرای این خط است.

او با بیان اینکه امروز فاز یک از نمایشگاه بین‌المللی تا کوهسار کلنگ‌زنی می‌شود، ادامه داد: فاز دو از کوهسار تا میدان ساحل و فاز سه از ساحل تا وردآورد را شامل می شود.

او همچنین با اشاره به توسعه شمالی خط هفت که امروز اجرائی می شود، گفت: براساس توافق شهردار وقت در سال ۹۳، مقرر شد این خط به طول ۵ کیلومتر از میدان کتاب تا جنت آباد شمالی توسعه یابد. با افتتاح این بخش مردم منطقه ۲ و ۵ می توانند از آن بهره مند شوند.

امام با بیان اینکه این یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی در این دوره است، گفت: همه بخش‌ها باید دست به دست هم دهند و این خط را که ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه برای آن پیش‌بینی می‌شود را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز