خبرگزاری کار ایران

شهرداری شهرک مروارید را فاقد ظرفیت‌های شهرسازی کرده است

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۸۲۵

عضو شورای شهر تهران گفت: جدی ترین مساله محدوده شهرک مروارید این است که با توجه به روند واگذاری، شهرداری متاسفانه ۷۰ درصد سهم خود را نیز فروحته است و محدوده شهرک مروارید را فاقد ظرفیت های شهرسازی کرده است و اکنون نیز دچار مشکل مالکیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا نژادبهرام در جریان دویست و سی و پنجمین جلسه شورای شهر تهران گفت: منطقه ۲۱ مسائل متنوعی دارد و اگرچه شاهد مسائل بافت فرسوده نیسیتم اماجنس مسایل آن متفاوت است.

او ادامه داد: برای مثال شهرک مروارید با داشتن ۵۹ بلوک ۲۵ تا ۲۳ طبقه و ظرفیت حدود ۵۶ هزارنفر فاقد هرگونه ظرفیت‌های شهرسازی است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر ادامه داد: حتی نوع قرارگرفتن برج‌ها در این شهرک نیز قابل بحث است چرا که اکثرا به شکل غیر متعارف و غیر استاندارد شکل گرفته اند.

او با بیان اینکه به رقم پیگیری های انجام شده برای بهبود شهرسازی حتی برای قسمت های ساخته نشده که شامل دوازده بلوک است و از نظر ملکی نیز دچار مشکل هستند نتوانستیم کاری کنیم، گفت: جدی ترین مساله محدوده شهرک مروارید این است که با توجه به روند واگذاری، شهرداری متاسفانه ۷۰ درصد سهم خود را نیز فروخته است و محدوده شهرک مروارید را فاقد ظرفیت‌های شهرسازی کرده است و اکنون نیز دچار مشکل مالکیت است.

نژادبهرام گفت: شهرک مروارید در پلاک وردآور قرار دارد که منجر به مشکلات حقوقی جدی شده است.

نژادبهرام ادامه داد: موضوع دوم در ارتباط با طرح توسعه دانشگاه علامه است و در جهت تملک و واگذاری بخشی از دهکده المپیک به خود با اهتمام شهرداری جلوی این اقدام غیراصولی گرفته شد.

او همچنین به فاضلاب منطقه نیز اشاره کرد و گفت: درخصوص فاضلاب پیرامون دریاچه چیتگر که متاسفانه ارتفاع آب در برخی از برج‌های حاشیه دریاچه به حدود یک متر می‌رسید و خوشبختانه با تلاش کمیسیون خدمات شهری شورا و شهرداری منطقه تصفیه خانه خرگوش دره به تصویب رسید و امیدواریم در کوتاه مدت با راهکارهای جلوگیری و پیشگیری از این اتفاقات گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز