خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبر داد:

اجرای طرح مشوق‌های بیمه‌ای در گلستان

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۶۲۵

وزیر بهداشت از اجرای طرح مشوق‌های بیمه‌ای در گلستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: آنچه تا امروز در نظام سلامت دنبال می‌کردیم، توسعه کمی بود و توسعه‌ی کیفی نظام سلامت هم شروع شده است، مثل انجام معاینه پزشکی از راه دور که شکل گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از دل‌مشغولی‌های من بی‌نظمی در بیمه بود و اینکه در سازمان‌های بیمه گر اصلا به بحث پیشگیری پرداخته نمی شد و حق هزینه‌های توانبخشی هم همین مشکل را داشت، از همین رو طرح مشوق های بیمه‌ای برای خدمت پیشگیرانه و مراقبت سلامت به صورت پایلوت در استان گلستان افتتاح شد.

نمکی بیان کرد: این طرح با هدف گسترش سلامت همگانی و کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی اجرا می شود. یکی از آرزوهای من این بود که در بیمه سلامت به پیشگیری و توانبخشی بپردازیم، این حرکت خردمندانه شروع شد و بخش توانبخشی هم در حال بررسی است و ما با همکارانمان در گلستان شاهد این موضوع بودیم.

نمکی بیان کرد: نظام سلامت ما بخاطر بی‌توجهی به بیماران غیرواگیر فشارهایی متحمل می‌شود تردید ندارم که خود مراقبتی یعنی هر خانه یک پایگاه سلامت و همینطور ایجاد انگیزه برای کادر سلامت باید صورت گیرد، مثلا سال گذشته ۱۰۰ هزار مرگ بر اثر فشار خون بوده است.

نمکی در پایان با یاد شهدای سلامت و سختی کار کادر درمان گفت: نمی‌دانم چرا بعضی این قدر بی توجه‌ای می‌کنند، افرادی که سال‌ها درس خواندند قربانی بی‌توجه‌ای عده‌ای می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز