خبرگزاری کار ایران

تذکر به شهرداری درخصوص ساماندهی تابلوهای تجاری و صنفی

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۷۰۸

عضو شورای شهر تهران نسبت به ساماندهی تابلوهای تجاری و صنفی و اخذ عوارض از تابلوها به شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناهید خداکرمی در جریان دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: شهر تهران از نظر بصری در وضعیت آشفته و ناخوشایندی قرار دارد، که قسمتی از آن به عناصر معماری در مقیاس بزرگ مانند ساختمان‌ها باز می‌گردد که متاسفانه بهبود نما و منظره آنها زمان طولانی می‌خواهد.
او ادامه داد: قسمتی از این آشفتگی نیز عناصر کوچک هستند که ساماندهی و تغییر آنها با وجود آنکه ساده و کم هزینه است، نقش مؤثری در بهبود سیما و منظر شهری دارد.
خداکرمی با بیان اینکه تابلوهای تجاری و صنفی از جمله عناصر کوچکی هستند که به راحتی می توانند سیمای شهر را شکیل‌تر و مطلوب‌تر کنند، تصریح کرد: رعایت اینکه یک تابلو چه رنگی باشد، چند درصد سطح در معرض دید واحد تجاری را در بر بگیرد، ،چه فونت و ابعادی داشته باشد، مهم است و نمی‌شود از فضایی که  متعلق به مردم است هر طور که دلخواه است برای تبلیغات استفاده کرد.
عضو شورای شهر تهران گفت: این بی‌نظمی و آشفتگی با مشارکت و پرداخت هزینه توسط واحدهای تجاری مستقر در مناطق و محلات براحتی قابل بهبود است. قطعاً هیچ واحد تجاری اجازه ندارد تا تابلویی نصب کند که برای مثال ابعاد آن بیش از  ۱۵% از سطح بیرونی خود باشد. 
او ادامه داد: به شهردار تهران تذکر داده می‌شود علاوه بر توجه به اخذ عوارض تابلوها، نسبت به ساماندهی تابلوهای واحدهای تجاری صنفی و اداری اقدام کند و در صدور مجوز نصب تابلوها، طراحی، ارتفاع، فونت، رنگ، اندازه، نورپردازی، میزان بیرون زدگی و شیوه نصب تابلو در ابعاد استاندارد منطبق با بافت و هویت هر منطقه اقدام کند و ضمن جلوگیری از آشفتگی بصری برای سلامت روح و روان شهروندان و نظم بخشی به المان‌های بصری بر اساس ضوابط طراحی شهری در هر راسته اقدام عاجل بعمل آورد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز