خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با ایلنا:

واکسن آنفولانزا برای زنان باردار در مراکز بهداشتی توزیع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۱۳۵

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: توزیع واکسن آنفولانزای وارداتی از اواخر شهریور ماه شروع می‌شود و بعید است که امسال واکسن تولید داخل برای توزیع برسد.

«کیانوش جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد زمان توزیع واکسن آنفولانزا گفت: با توجه به اینکه بهترین زمان تجویز واکسن آنفولانزا در ابتدای فصل سرما است، بنابراین توزیع واکسن در اواخر شهریور ماه شروع خواهد شد و امسال  این واکسن با توجه به شرایط چند برابر سال‌های گذشته تهیه شده است.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که واکسن آنفولانزا مطابق توصیه‌های مورد نظر، برای گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال و افراد در معرض خطر و پرخطر توصیه می‌شود، همکاران ما جزو گروه‌های در معرض خطر در نظام سلامت هستند که از چرخه‌ی توزیع شبکه بهداشتی کشور بین آنها واکسن توزیع خواهد شد و گروه‌های پرخطر نظیر خانم‌های باردار، بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز ممکن است به استفاده از این واکسن‌ها نیاز داشته باشند.

جهانپور افزود: واکسن برای خانم‌های باردار توسط شبکه بهداشتی کشور توزیع خواهد شد و خانم‌های بارداری که تحت مراقبت هستند با مراجعه به مراکز بهداشتی این واکسن را دریافت خواهند کرد و سایر گروه‌های پرخطر هم می‌توانند از طریق مراجعه به داروخانه‌ها با ارائه کارت ملی یک دوز واکسن دریافت کنند.

وی با اشاره به قیمت این واکسن گفت: قیمت واکسن مطابق مصوب سازمان غذا و دارو خواهد بود و زمانی که توزیع واکسن شروع شود، قیمت‌ها اعلام خواهد شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در مورد میزان واردات و تولید داخل واکسن آنفولانزا، بیان کرد: بعید است که امسال واکسن آنفولانزای تولید داخل برای توزیع برسد و همه وارداتی خواهد بود، با توجه به شرایط  و با برآوردهای صورت گرفته، این واکسن چند برابر میانگین سال‌های گذشته وارد خواهد شد و این واکسن‌ها تولید شرکت‌های معتبر و مورد تایید جهانی است که بعد از تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در فهرست ثبت سفارش قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: محموله‌ها در حال وارد شدن به کشور هستند و این دارو از کشورهای مختلف اروپایی وارد می‌شود و احتمال اینکه شرایط خرید از یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا مهیا شود هم وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز