خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

​در شرایط کرونایی تسلط دانش‌آموز بر مباحث کلی و کلیدی اولویت است

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۸۷۸

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش، هدف از یادگیری در شرایط کرونا را تدریس تمامی مباحث کتاب برشمرد و گفت: تسلط دانش‌آموز به مباحث کلی و کلیدی اولویت است لذا اگر شرایط زرد یا قرمز باشد، معلمان فرصت موجود را به تدریس نکات کلیدی اختصاص دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، عصر امروز علیرضا کمرئی در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور که در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجائی برگزار و روسا و مدیران آموزش‌وپرورش از طریق ویدئو کنفرانس در آن حضور داشتند در میزگرد تخصصی بازگشایی مدارس که در نوبت دوم اجلاس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل ارسالی، مدیران مدارس نباید دغدغه‌ای برای بازگشایی مدارس داشته باشند.

وی دستورالعمل مذکور را انعطاف‌پذیر دانست و افزود: در شرایط کرونا به‌راحتی در سه وضعیت قرمز، زرد و سفید مدیران می‌توانند مدارسشان را مدیریت کنند.

کمرئی تصریح کرد: فضای کلاس و تعداد دانش‌آموز مدرسه در اختیار مدیر و شورای مدرسه است بنابراین اگر فضا زرد بود بنا به شرایط و تصمیم شورای مدرسه می‌توانند کلاس‌ها را به‌صورت نیمه‌حضوری در مدارس دایر کنند.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به سخنان وزیر آموزش‌وپرورش در سی‌وچهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش در خصوص شکاف آموزشی خاطرنشان کرد: اگر برای رفع این مشکل کاری نکنیم تا سال‌ها با مشکلاتی روبرو خواهیم شد لذا باید هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی عنصر کیفیت در آموزش‌وپرورش مورد تهدید است بنابراین نیازمند توجه جدی در این زمینه هستیم.

کمرئی افزود: ابزارهایی که در دسترس هستند باید منجر به کیفیتی در یادگیری شوند هرچند کیفیت همه‌چیز نیست اما بدون کیفیت هیچ‌چیزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مناطق اصلی‌ترین راهبری آموزش را بر عهده ‌دارند و منجر به تأثیرگذاری معلمان می‌شوند و نقش راهبردی در برنامه‌های آموزش‌وپرورش دارند.

معاون آموزش متوسطه بر مراقبت از جریان یادگیری تأکید و عنوان کرد: باید هنر سازمان‌دهی عوامل و منابع را داشته باشیم، اگر هنر ترکیب منابع و امکانات موجود را نداشته باشیم، به هدف نمی‌رسیم.

وی با اشاره به پروژه مهر گفت: زمان آموزش مهم است، آموزش‌ها چه حضوری چه غیرحضوری باید با موقعیت و مکان و فضای مجازی و به شرایط و ضوابطی که پشتیبانی می‌کنند توجه شود.

کمرئی عوامل مؤثر بر نیروی انسانی را مهم برشمرد و اظهار کرد: ترکیب این عوامل باانگیزه و باور معلمان و اولیا و خانواده‌ها می‌تواند به راهبری مؤثر منجر شود لذا باید ارتباط مشخصی بین عناصر گفته ‌شده وجود داشته باشد و عناصر غیرضروری را حذف کنیم لذا اگر در هر شرایطی از زمان آموزش به‌درستی استفاده نکنیم اتلاف منابع داریم.

 وی تصریح کرد: برای فاصله‌گذاری از روش‌های مختلف استفاده شود تا با خلق موقعیت مناسب امنیت و سلامت دانش آموزان تأمین شود لذا علائم هشداری در کف حیاط مدرسه، سالن‌ها و زمان‌بندی زنگ‌های تفریح، محدودیت بازدید‌ها از مدرسه و کم کردن وسایل دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرد. لذا همه این عناصر ریز کیفیت در اداره مدارس در شرایط کرونا مؤثر است.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به پروتکل صفر شش برای شبانه‌روزی‌ها و صفر پنج که نسخه مراقبت در شرایط بیماری است، گفت: باید همه موارد گفته‌ شده در این پروتکل‌ها رعایت شود.

وی افزود: در هر شرایطی تابع کمیته ملی کرونا هستیم و با اعلام ستاد وضعیت ما مشخص خواهد شد لذا گروه‌بندی دانش آموزان تغییر الگوی رفتاری ایجاد کرده و باید تناسب میان فضا و تعداد دانش‌آموز ایجاد شود و زمان‌بندی به‌گونه‌ای باشد که دانش آموزان فقط با همکلاسی و معلمشان ارتباط داشته باشند.

کمرئی خاطرنشان کرد: هدف از یادگیری در شرایط کرونا تدریس تمامی مباحث کتاب‌هاست اما تسلط دانش‌آموز به مباحث کلی و کلیدی اولویت است. اگر شرایط زرد یا قرمز باشد، معلمان توجه کنند که فرصت موجود را برای تدریس نکات کلیدی بگذارند لذا همراهی مدرسه با دغدغه خانواده‌ها مهم است.

وی افزود: در دوره کرونا بیش از هر دوره دیگری نفوذ مدیر مدرسه و حفظ قدرت رهبری او مهم است لذا این مهم به اجرای بهتر مباحث توسط معلمان کمک می‌کند.

معاون آموزش متوسطه از طراحی اپلیکیشن الگوی تعالی به‌زودی خبر داد و اظهار کرد: طرح مهارت‌آموزی از طرح‌های تحولی آموزش‌وپرورش است و مناطق مشخصی در هر استانی پایلوت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز