خبرگزاری کار ایران

تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۸۸۳

​مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران و رونمایی از کتاب «همراهی تا بهشت» با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، بعدازظهر چهارشنبه ۵ شهریورماه در مجتمع فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سعید اوحدی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: وقتی توفیقی مانند حضور در جلسه تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا را پیدا می‌کنیم، اگر با تمام وجود نعمت بزرگ حضور در این جلسه را درک کردیم؛ شکر این نعمت را به جا آورده‌ایم و مطابق آیات قرآن کریم اگر شکر نعمت کنیم، حتماً خداوند متعال برکات و نعمت‌های آن شکر را به ما عطا خواهد کرد.

وی توفیق خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را از توفیقات، الطاف و نعمت‌های بزرگ خداوند خواند و افزود: حضرت امام خمینی (ره) خدمت در بنیاد شهید را خدمت به رسول اکرم (ص) می‌دانست که فرمایش مهم و جایگاه و مسئولیت بسیار سنگینی است.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به طبیعت انسان در تأثیرپذیری از جایگاهی که در آن خدمت می‌کند، تصریح کرد: ما به‌طور طبیعی در رفتار و کردار از جایگاهی که در آن خدمت می‌کنیم، تأثیر می‌پذیریم و یکی از توفیقاتی که کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران پیدا می‌کنند، این است که باید از جامعه مخاطب خود، یعنی جامعه مقدس ایثارگری تأثیر بپذیرند.

اوحدی با تأکید بر اینکه اگر تقدس و منزلتی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران قائل هستیم، به اعتبار خدمت به خانواده معزز شهدا و ایثارگران است، اظهار کرد: اگر اعتقاد داریم که بنیاد شهید و امور ایثارگران با فضیلت‌ترین جایگاه و انقلابی‌ترین دستگاه در کشور است به اعتبار خانواده‌های معظم شهدا است که بهترین عزیزان خود را در طبق اخلاص گذاشتند. باید از خدا بخواهیم که رنگ و بوی جامعه ایثارگری را به ما بدهد و ما را تأثیرپذیر از این عزیزان قرار دهد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: شهدای کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به جامعه هدف خود بسیار شناخت و درک پیدا کرده بودند و آنقدر با جامعه ایثارگری و شهدا هم‌رنگ شدند که عاقبت به شهادت رسیدند و با همان‌ها هم‌نشین شدند. لذا می‌توانیم بگوییم شهدای گرانقدر بنیاد، بعد از یک عمر خدمت به خانواده شهدا، جزو آن بندگان خاص خداوند هستند که در بهشت جایگاه ویژه‌تری نسبت به سایر بهشتیان و شهدا دارند.

اوحدی هدف از برگزاری جلسات تجلیل خانواده‌های شاهد را نیازمندی ما به آن‌ها عنوان کرد و گفت: نه شهدا و نه خانواده‌های معظم ایشان به این برنامه‌ها احتیاج  ندارند؛ بلکه این ما هستیم که با طمع کسب توفیق این برنامه‌ها را برگزار می‌کنیم تا از حضور این بزرگواران بهره ببریم.

سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای کارمند بنیاد، عنوان کرد: در اوایل انقلاب با دستور امام خمینی (ره) ۱۶ نهاد با رسالت تحقق آرمان‌های انقلاب تأسیس شد که بنیاد شهید از جمله آن‌ها بود و بعدها به بنیاد شهید و امور ایثارگران تبدیل شد. حضرت امام (ره) بنیاد شهید را افضل نهادها خواندند؛ زیرا در خدمت افضل انسان‌ها، ولی‌نعمتان ما و نظام و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران یک سازمان استراتژیک است، اظهار کرد: مسئولیت، خدمات و تعهد بنیاد بسیار وافر و سنگین است. مسئولان و کارکنان بنیاد آرمان شهدا را ترویج، تکریم و تعظیم می‌کنند؛ لذا خدمت در بنیاد یک توفیق الهی است و ما باید قدر این توفیق را بدانیم و همان‌طور که شهدا و خانواده شهدا انتظار دارند، مدیریت جهادی، اخلاق‌مداری و تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه برخی اعتقاد دارند بنیاد شهید و امور ایثارگران بیت‌الشهدا است، عنوان کرد: بیت شهدا محل حضور، استمرار و خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران است؛ لذا در بنیاد هم باید خدمت شفاف باشد و نسبت به دیگر نهادها پیشرو باشد که خوشبختانه همین‌طور هم هست.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از کتاب «همراهی تا بهشت»، خانواده‌های شهدای کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ شهیدان «امیرمنصور یزدی»، «فتح‌الله آستین»، «ابراهیم صابریان»، «عباس غضنفری»، «محمود ایلخان» و همچنین زنده‌یاد «سید کریم نوربخش» و زنده‌یاد «رجب فرضی کردمیهن» تجلیل شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز