خبرگزاری کار ایران

اهم اقدامات دفتر حمل و نقل و ترافیک و شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۸۱۶

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت: طی سال جاری تاکنون در چهار جلسه شورای عالی و همچنین کمیته های تخصصی ذیل این شورا، برخی مباحث مهم حوزه حمل و نقل درون شهری مطرح و موضوعات مرتبط در حال پیگیری میباشد و در برخی حوزه ها تصمیات لازم اتخاذ شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،‌ پوریا محمدیان یزدی در این زمینه گفت: در جلسات شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، وضعیت پروتکل های بهداشتی در ناوگان عمومی حمل و نقل شهری و چگونگی پیاده سازی طرح فاصله گذاری اجتماعی در سامانه های حمل و نقل عمومی شهری مطرح و تدابیر لازم اتخاذ گردید .

 وی افزود: گزارش عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در سال ۱۳۹۸  و همچنین اقدامات پلیس راهور در خصوص مصوبات جلسات پیشین شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بصورت تفصیلی در دوجلسه شورا مطرح و در خصوص موضوعات مطرح در آن تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد برخی موارد پیشنهادی پلیس راهور ناجا در دستور کار شورا و کمیته های تخصصی آن قرار بگیرد.

 محمدیان در ادامه گفت: طی سال جاری گزارش عملکرد استان های یزد، خوزستان، آذربایجان شرقی و کرمانشاه در خصوص علل افزایش میزان تلفات ناشی از تصادفات با توجه به اهمیت موضوع در جلسه شورای عالی با حضور مسوولان استانها مطرح و در خصوص آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تذکرات لازم ارایه شد.

وی به بررسی ضوابط فنی ایمنی در حین عملیات کارگاهی (پلان ایمنی) و چگونگی گردش کار صدور مجوز و نظارت بر اجرا در شورای عالی اشاره نمود.

محمدیان اضافه کرد: از ابتدای امسال مطالعات تراموا شهر رشت، دستورالعمل شرح خدمات مطالعات جامع حمل ونقل شهری و حومه، مطالعات جامع حمل و نقل شهر قم، کاشان و نجف آباد تا پایان مرحله مدل سازی در کمیته های فنی شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بررسی شده است.

وی همچنین به پیگیری ساماندهی و نظارت بر بهره برداری از سامانه های هوشمند نظارتی، راه اندازی سامانه ملی اطلاعات سفر (سماس)، همکاری در راه اندازی سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) و همکاری با وزارت راه و شهرسازی در به هنگام سازی آیین نامه طراحی راه های شهری جهت تصویب در شورای عالی معماری و شهرسازی اشاره نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز