خبرگزاری کار ایران

خانواده‌های معظم شهدای دولت تجلیل شدند

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۳۰۳

مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای دولت، افتتاح نمایشگاه «آثار و اسناد شهدای دولت» و «سالن تمبر موزه مرکزی شهدا»، با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در موزه مرکزی شهدا برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران شهیدش و گرامی‌داشت یاد شهیدان انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف جنگ، علمی، خدمت و سلامت، به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر و ۲۰ هزار شهید عزیزی که هفته دولت به نام آن‌ها است، گفت: ما معمولاً تأکید داریم در مناسبت‌های مختلف مثل هفته دولت یا مثلا سالروز حادثه هفت تیر و... برنامه‌های مختلف باعنوان نکوداشت شهدا برگزار کنیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اعلام بی‌نیازی شهدا از برگزاری این برنامه‌ها و نکوداشت‌ها، گفت: قطعاً شهدا به این مراسم‌ها نیازی ندارند؛ چرا که از خوان ضیافت الهی بهره‌مند هستند و با اطمینان اعلام می‌کنم که خانواده‌های معظم شهدا نیز به این مجالس احتیاجی ندارند؛ زیرا آنها عزیز خود را در راه خدا داده‌اند و این مراسم و مجالس حتی لحظه‌ای از بهره‌مندی از سایه پدر و نعمت فرزند را جبران نمی‌کند.

معاون رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه همه پدیده‌های عالم خلقت یک ظاهر و یک باطن دارند؛ عنوان کرد: شهدا هم یک ظاهر و یک باطن دارند، که فلسفه رشد و تکامل آن‎ها در باطن آن‌ها است. هرکسی به اندازه‌ای که بتواند به کنه و باطن مسائل پی‌ببرد، به همان اندازه می‌تواند رشد و تکامل داشته باشد.

اوحدی حرکت سیدالشهدا (ع) و قیام عاشورا را هم از همین دست خواند و گفت: این حرکت هم در ظاهر یک حرکت تاریخی بود؛ ولی در باطن هدف از قیام امام حسین (ع) اصلاح امت جد بزرگوارشان پیامبر گرامی اسلام بود؛ که حرکت شهدای ما هم با تأسی از همین هدف سیدالشهدا (ع) بود.

وی ادامه داد: اگر امروز مراسم نکوداشت برای شهدا و ایثارگران برگزار می‌کنیم، می‌خواهیم از ظاهر آنچه که نکوداشت شهدا قلمداد می‌شود، به باطن، سیره و رفتار شهدا برسیم؛ اخلاق، منش، رفتار و کردار شهدایی که هرکدام به نوعی الگو شدند را دریابیم و آن‌ها را در زندگی‌مان به‌کار ببندیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت با تأسی به این هدف سیدالشهدا (ع) که برای اصلاح امت اسلام قیام کرد، برای رشد و کمال جامعه و خدمت به مردم، از جان خودشان هم گذشتند و برگزاری برنامه نکوداشت برای این عزیزان زمینه‌ای برای برقراری ارتباط با شهدا است. یعنی دنبال این هستیم که از شهدا بشارت بگیریم و در زندگی به کار ببریم.

​ سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، به خصوص شهدای دولت، گفت: امسال در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اربعین جنگ تحمیلی و دفاع مقدس هستیم. طی این ۴۱ سال و از بدو تولد انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) روزی نبوده است که توطئه، حیله و آسیبی از سوی دشمن کشور ما را نشانه نگرفته باشد.

سلیمانی در ادامه عنوان کرد: اگر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بعد این همه دشمنی و توطئه دشمن، نه تنها متوقف نشده، بلکه همچنان پیشران است، به این دلیل است که فلسفه ایثار، شهادت، نام، مشی و خط شهدا همیشه پویا بوده است و تا زمانی که این فلسفه و خط و مشی در جامعه ما پویا باشد، انقلاب ما رو به رشد و روندگی است.

در این مراسم خانم دکتر شهره پیرانی، همسر شهید دانشمند هسته‌ای داریوش رضایی‌نژاد و فرزند شهید محمدعلی فیاض‌بخش هم طی سخنانی به بیان بخشی از مسائل حوزه ایثار و شهادت پرداختند.

حجت‌الاسلام نوروزی، آزاده و نماینده مردم حوزه رباط‌کریم و بهارستان نیز دقایقی در اهمیت جایگاه خانواده شاهد و ایثارگر و لزوم استفاده از ایشان در بخش‌های مدیریتی و دولتی کشور سخنرانی کرد.

در پایان این مراسم خانواده شهیدان دولت، شهید محمد جواد باهنر، شهید موسی نامجو، شهید جواد فکوری، شهید محمدعلی فیاض‌بخش، شهید محمدجواد تندگویان، شهید علی‌اکبر سلیمی جهرمی، شهید غلامعلی معتمدی، شهید حسن تهرانی‎مقدم، شهید مصطفی احمدی‌روشن، شهید مسعود علیمحمدی و شهید داریوش رضایی‌نژاد تجلیل شدند.

افتتاح «نمایشگاه آثار و اسناد شهدای دولت»، «سالن تمبر موزه مرکزی شهدا» و «مرکز عرضه محصولات فرهنگی نشر شاهد»، با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و میهمانان مراسم پایان‌بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز