خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش:

بازنشسته شدن ۶۴۰ هزار معلم تا سال ۱۴۱۰/ غیبت ۴۸ درصدی داوطلبان در آزمون سمپاد

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۵۸۱

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری مجازی که امروز ظهر در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، درباره اجلاس دو روزه مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور عنوان کرد: تفاوت این اجلاس با سایر اجلاس‌هایی که در سال‌های گذشته برگزار شد این است که به صورت مجازی خواهد بود، در حالی که هر سال ما این برنامه را به شکل حضوری داشتیم.

وی ادامه داد: کرونا در تعلیم و تربیت جهان تغییرات جدی ایجاد کرد و اکنون شیوه‌های جدیدی را شاهد هستیم به همین خاطر آموزش و پرورش مجازی را خواهیم داشت.

احمدی لاشکی بیان کرد: در حال حاضر یک مجموعه مرکزی با معاونان وزیر مستقیما با وزارتخانه در ارتباط هستند تا این اجلاس برگزار و گزارش‌ها ارائه شود. ما ۳۲ مرکز استانی داریم که حدود ۲۰ مرکز آنها،‌ تعداد مدیرانشان کمتر از ۲۰ نفر و ۱۲ مرکز تعداد مدیرانشان بیش از ۲۰  نفر هستند.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: اعلام کردیم برای لحاظ شدن پروتکل‌ها آن مراکزی که بیش از ۲۰ نفر مدیر شهرستانی دارند، سالن‌های مناسب انتخاب و پیش بینی کنند..

وی افزود: این اولین و آخرین اجلاس در دولت دوازدهم هست و دولت می‌تواند عملکرد دوره چهارساله و هشت ساله را به اطلاع همه برساند.

احمدی لاشکی ادامه داد: چالش‌هایی که در اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش مورد بررسی قرار خواهد گرفت در 12 محور هستند که در حوزه‌های تخصصی خواهند بود. وزیر آموزش و پرورش تلاش کرد که با همه دستگاه‌ها برای امر آموزش همکاری کند و این اقدام همچنان ادامه دارد.

معاون حقوقی آموزش و پرورش درباره اپلیکیشن شاد گفت: نرم افزار شاد در 16 اردیبهشت 99 توسط رییس جمهور عملا کلید خورد. این نرم افزار در همان روزهای ابتدایی یک میلیون و 140 هزار مخاطب داشت.

احمدی لاشکی در خصوص پخش بیانات مقام معظم رهبری در 15 شهریورماه گفت:  به مناسبت آغازسال تحصیلی در 15 شهریورماه و بازگشایی مدارس، در صورت صلاح دید مقام معظم رهبری روز بازگشایی مدارس را با فرمایشات رهبری در فضای مجازی احتمالا داشته باشیم.

وی اضافه کرد: محورهای اصلی این اجلاس دو روزه مدیران و ورسای آموزش و پرورش کشور مشخص شده که باید طبق آن ارائه گزارش کنند. ما کمیته‌ای ویژه برای بهداشت و سلامت در برگزاری این اجلاس تشکیل دادیم تا پروتکل‌ها به خوبی در آن رعایت شود.

معاون حقوقی آموزش و پرورش در خصوص محورهای این اجلاس گفت: فناوری های نوین، استمرار یادگیری، تربیت تمام ساحتی، حمایت از معلمان، دانش آموزان و خانواده ها در سال تحصیلی آینده، عدالت آموزشی در زیست بوم جدید، اقتصاد آموزش و پرورش و تحول در بهره برداری از منابع و ... از جمله محورهای مورد بحث در این اجلاس هستند.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ آخرین سال برای برنامه ششم توسعه است و امیدواریم خرد جمعی را به جایی برسانیم که همه آماده سال تحصیلی جدید باشند.

احمدی لاشکی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: همه معاونین در کل نقاط مختلف کشور سرکشی کردند تا گزارش کار از وضعیت مدارس را آماده کنند یعنی ما از تمام مناطق و وضعیت آنها اطلاع داریم. شیوه نامه‌های آموزش و پرورش در این زمینه تعیین شده است. به این صورت که مناطق سفید می‌توانند کلاس‌های درس را با رعایت پروتکل‌ها به صورت حضوری برگزاری کنند، در مناطقی که وضعیت قرمز دارند ما مطلقا کلاس حضوری نخواهیم داشت.

وی در واکنش به نگرانی والدین برای بازگشایی مدارس گفت: ما تا قبل از ۱۵ شهریور به دنبال اعتمادسازی هستیم و امیدوارم که بتوانیم این اعتمادسازی را تا ۱۵ شهریور افزایش دهیم.در آزمون سمپاد ۴۸ درصد از داوطلبان نیامدند و غیبت داشتند، ‌در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری ۱۰ تا ۱۵ درصد نیامدند و در آزمون سراسری ۱۰ درصد شرکت نکردند که کاهش آمار غیبت‌ها نشان دهنده اعتماد است.

احمدی لاشکی تاکید کرد:  ما باید برای والدین اعتماد سازی ایجاد کنیم و حتی دست فرزندانمان را خواهیم گرفت و به مدرسه راهی خواهیم کرد.بنابراین والدین اعتماد کنند و بدانند که با رعایت شیوه‌های اعلام شده فرزندانشان را به مدرسه بفرستند.

وی با تاکید بر اینکه والدین باید به قانون در مدارس پایبند باشند، گفت: باید والدین برای فرستادن فرزندانشان از قانون تبعیت کنند. اگر خلاف قانون اقدامی انجام شود به عنوان مثال والدین به خاطر شیوع کرونا فرزندشان را در کلاس اول ثبت نام نکند تخلف کرده‌اند. ضمن آنکه اگر پسر باشد در خدمت نظام وظیفه و ... هم دچار مشکل می شود. ما باید طبق پروتکل ها عمل کنیم و طبق فرامین ستاد کرونا پیش برویم.

احمدی لاشکی درباره ارائه اینترنت رایگان به دانش آموزان گفت‌: ما در این زمینه تلاش خواهیم کرد و البته کار را تا حدی پیش برده‌ایم. من با برخی از نمایندگان مجلس هم صحبت کرده‌ام و آنها هم تمایل دارند که در این زمینه کمک کنند.

معاون حقوقی مجلس آموزش و پرورش گفت: باید تا پایان برنامه ششم توسعه مهندسی وساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش انجام شود. تا سال ۱۴۱۰ بیش از ۶۴۰ هزار معلم ما بازنشسته می شوند که برای جبران این خسارت بزرگ باید فکری شود.  البته که باید وضعیت نیروهای خرید خدمت، پیش دبستانی، آموزشیاران نهضت که به عنوان نیروی حق التدریس با آموزش و پرورش همکاری داشتند،‌ تعیین تکلیف شود.

انتشار دفترچه آزمون استخدامی ماده ۲۸ در دهم شهریور ماه

وی در خصوص آمار شرکت کنندگان در آزمون نهضت سواد آموزی گفت: تعداد دواطلبان نهضت سواد آموزی ۲۴ هزار نفر بود که حدود ۲۳ هزار و ۷۰۰ نفر در جلسه حضور داشتند و در نهایت حدود ۱۷ هزار نفر پذیرفته شدند. ضمن اینکه تا 10 شهریور ماه دفترچه آزمون استخدامی ماده ۲۸ منتشر می‌شود که علاقه مندان می‌توانند ازآن استفاده کنند. تلاش شده که ۲۷ هزار و ۳۰۰ مجوز برای این بخش در نظر گرفته شود.

احمدی لاشکی درباره املاکی که آموزش و پرورش در اختیار دارد و باید تکلیف برخی از آنها مشخص شود گفت:‌ ما در وزارت آموزش و پرورش یک صد هزار و ۴۷۶ ملک داریم اما با این حساب وضعیت آموزش و پرورش خوب نیست، در عین حال داراترین وزارت خانه هستیم. ضمن اینکه ما در آموزش و پرورش بیش از ۵۲ درصد املاکمان سند ندارد و اغلب آنها را مردم هبه کرده اند.

لاشکی با اعلام این خبر که برای جذب حقوقدان در آموزش و پروش تلاش می‌شود، گفت: طی هماهنگی‌هایی که با مراکز استان‌ها شده برنامه ریزی کردیم که آزمونی برای جذب ۴۴۰ حقوقدان برگزار کنیم تا بتوانیم با کمک آنها کار را پیش ببریم.

وی درباره آمار ثبت نام در پایه‌های مختلف گفت: ما تعداد هشت میلیون و ۲۷۸ هزار و ۱۳۱ نفر دانش آموز پایه اولی داریم ثبت نام بیش از هشت میلیون و ۲۲۰ هزار نفر از آنها معادل ۹۹ درصد انجام شده است، اما تمام دانش آموزان در مقطع متوسطه اول که معادل ۱۰۰ درصد می‌شوند، ثبت نام در مدارس را انجام داده‌اند.

معاون حقوقی وزارت و پرورش با ابراز نگرانی برای ثبت نام پایه‌های متوسطه دوم گفت: تا امروز تنها ۷۵.۱۵ درصد از دانش آموزان در مقطع متوسطه اول ثبت نام کردند که این برای ما ایجاد نگرانی کرده است. یک سری از افرادی که ثبت نام نکرده‌اند، احتمالا از تجدیدی‌های شهریور هستند که نمراتشان از ۱۵ تا ۲۰ شهریور اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز