خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تهران:

۷ پروژه آبخیزداری و جنگل‌کاری در هفته دولت افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۴۷۰

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد: همزمان با هفته گرامیداشت دولت، 7 پروژه آبخیزداری و جنگل کاری با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان در استان تهران افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، علینقی حیدریان درباره جزئیات پروژه های قابل افتتاح افزود: از 7 پروژه قابل افتتاح 5 پروژه مربوط به عملیات آبخیزداری است که در حوزه های آبخیز شهرستان های شمیرانات، دماوند، فیروزکوه، تهران و ری به مرحله اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: پروژه های آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی- ملاتی، سنگی-گابیونی، خشکه چین و مرمت سازه های مکانیکی به حجم عملیات بیش از 880 هزار مترمکعب انجام شده است.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران تصریح کرد: 2 پروژه جنگل کاری قابل افتتاح نیز در حوزه آبخیز آبعلی شهرستان دماوند به میزان 100 هکتار و حوزه آبخیز واریش شهرستان تهران در سطح 56 هکتار اجرائی شده است.

حیدریان با بیان اینکه در عملیات جنگل کاری از گونه های سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه استفاده شده است اظهار داشت: برای اجرای پروژه های جنگل کاری از گونه های مثمر و غیر مثمر همچون زرشک، زالزالک، سماق، گلابی وحشی، سرو نقره ای، داغداغدان، زبان گنجشک و کاج تهران استفاده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، وی به اهداف اجرای این پروژه ها اشاره کرد و بیان داشت: حفاظت و تثبیت خاک، کنترل روان آب های سطحی، افزایش نفوذپذیری آب و انتقال آن به سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی از جمله اهداف مورد نظر در اجرای پروژه های قابل افتتاح می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز