خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد شهید:

شهدای دولت، بهترین الگو برای مسیر خدمت هستند

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۴۱۹

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: شهدای دولت و بزرگانی چون شهید باهنر، شهید رجایی، شهید چمران و شهید بهشتی بهترین الگوها برای مسیر خدمت هستند و ساده زیستی و فداکاری این شهیدان می‌تواند سرمشق همه ما باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سعید اوحدی روز شنبه اول شهریورماه در سومین کنگره وزرا و کارمندان شهید ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) و گرامی‌داشت تمام شهدا به‌خصوص شهدای دولت، گفت: یکی از نعمت‌های بزرگی که خداوند به انسان اهدا کرده نعمت بزرگ انتخاب و اختیار است که فقط به انسان ارزانی شده است.

وی افزود: بعضی از انسان‌ها با تشخیص صحیح انتخاب درستی می‌کنند و در مسیر رشد و کمال قرار می‌گیرند و بعضی دیگر با انتخاب غلط پا در مسیر اشتباه و ناصحیح می‌گذارند. طبق سخن خداوند شاخص‌های این انتخاب صحیح مشخص شده و تصمیم بر عهده خود انسان‌هاست. اینکه مقام معظم رهبری همواره بر بصیرت و تشخیص صحیح تأکید دارند در همین راستای اهمیت انتخاب درست است.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه خداوند نشانه‌های زیادی را در طول تاریخ برای پیامبران فرستاده است، افزود: کلام خدا و رفتار ائمه معصومین (ع) بزرگ‌ترین راهنما برای انتخاب و تشخیص امروز ما است. چنانکه در احادیث نیز آمده است «ان‌ الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاة» بزرگ‌ترین شاخص و معیار برای تشخیص و چراغ هدایت عاشورا، سیدالشهدا (ع) و محرم است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: از ابتدای خلقت انسان‌ها در طول تاریخ شاهد تقابل دو جریانی بودیم که یکی از آن‌ها با بصیرت، انتخاب درست و صحیح داشتند و جریانی که به دلیل عدم بصیرت و وابستگی به دنیا با تشخیص غلط در مقابل راه درست ایستادند. قیام امام حسین (ع) نمونه بزرگ تقابل این دو جریان است و همراهان ایشان و افرادی که مقابل ایشان ایستادند نمادهای انتخاب صحیح و انتخاب غلط هستند.

اوحدی با اشاره به سومین کنگره وزرا و کارمندان شهید، گفت: شهدای دولت و بزرگانی چون شهید باهنر، شهید رجایی، شهید چمران و شهید بهشتی بهترین الگوها برای مسیر خدمت هستند و ساده‌زیستی و فداکاری این شهیدان می‌تواند سرمشق همه ما باشد. در هفته دولت نباید تنها به مسائل اداری و ذکر آمارها و دستاوردهای کاری اکتفا کرد، بلکه یاد و خاطره این شهیدان باید ما را به فکر وا دارد تا ببینیم چقدر در برابر آرمان‌های شهدا مسئول هستیم.

وی افزود: امروز نیز در جامعه پزشکی و درمانی کشورمان شاهد فداکاری‌هایی هستیم که با اتکا به فرهنگ شهدا جریان دارد و جمعی از پزشکان، پرستاران و کادر درمان زحمتکش کشورمان در راه درمان بیماران به شهادت می‌رسند. همان‌طور که در دوران دفاع مقدس و ابتدای انقلاب با فداکاری‌های شهدا و ایثارگران از گردنه‌های سخت به‌سلامت عبور کردیم، امروز نیز در شرایط دشوار و ناجوانمردانه تحریم با تأسی به همین فرهنگ می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

گفتنی است سومین کنگره وزرا و کارمندان شهید به همت بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز