خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

استقبال تهرانی‌ها از طرح کوچه‌های حسینی/برنامه‌های تاسوعا و عاشورا برمبنای دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کروناست

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۳۶۲

مدیرکل امور فرهنگی شهرداری تهران گفت: در دو شب گذشته استقبال و بازخورد شهروندان از اجرای طرح کوچه‌های حسینی بسیار خوب بوده است.

«محسن فتاحی» مدیرکل امور فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اجرای طرح کوچه های حسینی همزمان با آغاز ایام محرم درخصوص استقبال شهروندان تهرانی از این طرح گفت: در دو شب گذشته با اجرای این طرح، استقبال و بازخورد شهروندان بسیار خوب بوده است، چرا که بسیاری از مردم به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی منازل را ترک نمی کنند، اما تمایل دارند در هیات ها و روضه ها حضور داشته باشند.

او با بیان اینکه فضای مجازی در انتقال این مفاهیم زبان قدرتمندی ندارد، گفت: طی دو شبی که این برنامه در برخی کوچه ها اجرا شد بازخوردها بسیار خوب و همراهی مردم بسیار عالی بوده است.

فتاحی با بیان اینکه سعی شد با این کار خلاء عدم حضور در هیات های مذهبی کمرنگ شود و به حدی از استقبال خوبی نیز برخوردار بوده است که ما را مصمم تر کرد تا با نظم بیشتری این کار را انجام دهیم.

مدیرکل امور فرهنگی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که تاکنون چه تعداد مجموعه ورزشی در اختیار هیات ها قرار گرفته و درخواست ها چقدر بوده است؟ گفت: هیات ها در حال تطبیق دادن خود با پروتکل ها و دستورالعمل هایی هستند که از سوی ستاد مبارزه با کرونا اعلام شده است و کم کم در حال مطابقت یافتن با شرایط هستند. درخواست ها برای استفاده از فضای باز هیات ها درحال دریافت است و همه فضاهای باز شهرداری، حتی فضاهای باز مناطق 22 گانه نیز در صورت درخواست هیات ها با هماهنگی سازمان تبلیغات در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

فتاحی با اشاره به اینکه فضای بوستان‌های بانوان در اختیار روضه‌های زنانه قرار گرفته است، گفت: برای استفاده از فضای بوستان‌های بانوان نیز ثبت نام انجام شده است و در فضای پارک‌ها، روضه‌های زنانه برقرار شده است و در فضاهای باز دیگر نیز ساماندهی هیات‌ها صورت گرفته است. هیات های بزرگ در فضاهای باز ساماندهی شده‌اند و درخواست از سوی هیات ها بوده است و شهرداری نیز با هیات ها درحال همکاری است.

مدیرکل امور فرهنگی شهرداری تهران از احتمال افزایش برگزاری مراسم‌ها خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که به برکت نام سیدالشهدا و اتفاقاتی که در پی شیوع کرونا شرایط را متفاوت کرده است، به جای ده شب که اوج عزاداری ایام محرم بوده است، به مدت بیست شب و در دهه دوم نیز عزاداری‌ها ادامه یابد و دهه ‌دوم پررنگ‌تر خواهد بود، چرا که ایده‌ها در بین مردم در حال شکل گیری است و این اولین مواجه ما با ایام عزاداری محرم در پی شیوع کرونا است.

او در خصوص برنامه‌های روزهای تاسوعا و عاشورا و جلوگیری از ازدحام و تجمع در آن روز گفت: شهرداری قرار نیست، برنامه میدانی محور داشته باشد، بلکه می‌خواهد فضا را تسهیل کند تا مردم راحت تر بتوانند به عزاداری بپیوندند و ما امکانات را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.درخصوص روزهای تاسوعا و عاشورا برنامه‌ها برمبنای دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کروناست که برمبنای آن دسته روی ممنوع است و در همان فضای هیات ها برنامه ها انجام می شود. اگر تغییری در دستورالعمل اتفاق افتد شهرداری تهران آماده هر نوع همکاری است و پیش بینی هایی داریم که اگر قرار باشد دستورالعمل ها تغییر کند غافلگیر نشویم.

فتاحی ادامه داد: تاکنون دستورالعمل همان مواردی است که اعلام شده است و اجازه دسته روی و جابجایی هیات ها براساس دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا در کلیه ایام ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز