خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران در گفت‌‌وگو با ایلنا:

افزایش فاصله‌گذاری از ۴۰ به ۶۰ درصد با لغو طرح ترافیک/ کاهش بستری روزانه ۶۰ بیمار کرونایی در تهران/وضعیت همچنان شکننده است

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۶۲۳

استاندار تهران از افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی از ۴۰ به ۶۰ درصد با لغو طرح ترافیک خبر داد.

"انوشیروان محسنی بندپی" استاندار تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره روند بیماری کرونا در تهران و تاثیر رعایت پروتکل های بهداشتی و لغو طرح ترافیک در روند بیماری گفت: در دوم و سوم مرداد در استان تهران با اوج بستری شدگان مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان مواجه بودیم و حدود ۴۵۰۰ نفر در آن زمان در بیمارستانهای استان تهران به دلیل ابتلا به بیماری کرونا بستری شده بودند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر همانطور که می دانید با یک شیب بسیار ملایم در رابطه با میزان مراجعین و بستری شدگان مواجه هستیم و در حال حاضر میزان بستری شدگان ما حدود ۳۳۰۰ نفر است و به طور متوسط روزانه حدود ۶۰ نفر کاهش بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان تهران داریم.  

استاندار تهران با بیان اینکه میزان فوت شدگان در استان تهران نیز با شیب ملایم رو به کاهش است، گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل هایی که برای مراسم عزاداری امام حسین (ع) ابلاغ شده است، شرایطی فراهم شود که بتوانیم این شیب ملایم را تداوم بدهیم و به یک حالت پایدار در تهران برسیم. 

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه شرایط تهران همچنان شکننده است، خاطرنشان کرد: به دلیل وضعیت شکننده در تهران همچنان نگرانی درخصوص وضعیت ناپایدار تهران وجود دارد. البته ما در حدود ۲۵ روز توانستیم شرایطی را فراهم کنیم که میزان بستری شدگان در بیمارستان ها به طور متوسط روزانه ۶۰ نفر کاهش پیدا کند، اما همچنان ۳۲۰۰ الی ۳۳۰۰ نفر در بیمارستان ها به دلیل ابتلا به بیماری کرونا بستری هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد بستری شدگان حدود هزار و ۱۰۰ نفر در بخش مراقبت های هستند. همچنین حدود ۲۳۰ نفر اینتوبه هستند؛ این آمار از بیماران نشان می دهد که باید همچنان به رعایت پروتکلها، فاصله گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک ادامه دهیم تا بتوانیم با کاهش بیماری در تهران به شرایط پایدار برسیم. 

استاندار تهران درباره طرح ترافیک گفت: براساس گزارشات اعلام شده با لغو طرح ترافیک حجم مسافران اتوبوس حدود ۱۰۰ هزار نفر در این مدت کاهش داشته است. براساس گزارشات سه دانشگاه علوم پزشکی فاصله گذاری اجتماعی در زمانی که طرح ترافیک لغو شده، ۲۰ درصد ارتقا پیدا کرده است و از ۴۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است، اما همانطور که اعلام شده است، طرح ترافیک تا پایان مردادماه اجرا نمی شود.

محسنی بندپی در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای اجرای طرح ترافیک در فصل پاییز چیست، خاطرنشان کرد: قطع به یقین در پاییز و فصل سرد به دلیل آلودگی هوا باید طرح ترافیک را اجرا کنیم، چراکه طرح ترافیک مانع از افزایش آلاینده ها خواهد شد. البته در برنامه های شهرداری تهران افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و واگن های مترو قرار دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز