خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت انجام می‌شود؛

افتتاح ۱۰۰۰ خانه هلال در سراسر کشور/ واردات واکسن آنفولانزا از نیمه دوم شهریور

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۵۹۵

سخنگوی جمعیت هلال احمر از افتتاح ۱۰۰۰ خانه جدید هلال در سراسر کشور در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد نصیری» سخنگوی جمعیت هلال احمر در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود که در محل سازمان داوطلبان برگزار شد، گفت: یکی از ماموریت‌ها و کارویژه‌هایی که دکتر همتی از بدو حضور در جمعیت هلال احمر پیگیری کردند، بحث خانه‌های هلال بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده همزمان با هفته دولت ۱۰۰۰ خانه جدید هلال در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: با احتساب ۱۴۰۰ خانه هلالی که از قبل در کشور فعال بود، تعداد خانه‌های هلال به ۲۴۰۰ مورد خواهد رسید که این روند ادامه خواهد داشت.

نصیری درباره شارژ انبارها گفت: با پیگیری هایی که انجام شد تخصیص ۲۱۰ میلیاردی برای شارژ انبار داشتیم و برای خرید نوسازی تجهیزات و چادر و اقلام هزینه شده است. البته مبلغ مورد نیاز ما برای شارژ انبارها هزار و ۹۰۰ میلیارد بود اما با توجه به شرایط کشور در حال حاضر ۲۱۰ میلیارد تخصیص داده شده است و ۵۰ درصد باقی مانده نیز پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: اگر واکسنی قطعیت پیدا کند و وزارت بهداشت آن را تایید کند ما برای تهیه آن اقدام خواهیم کرد و تاکنون چیزی اعلام نشده است.

او درباره توزیع انسولین گفت: ما براساس سهمیه ای که دانشگاه علوم پزشکی به ما می دهد انسولین را توزیع می‌کنیم.

وی همچنین درباره ارائه خدمات به اتباع بیگانه گفت: پرداخت کمک هزینه درمانی به ویژه در تامین دارو برای اتباع بیگانه از سوی جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مناطق حاشیه‌ای در خصوص توزیع اقلام معیشتی و ماسک اقدام کردیم و هیچ تفاوتی بین اتباع بیگانه و اتباع کشور خودمان قائل نشدیم.

او با اشاره به مرکز درمانی جمعیت هلال احمر در افغانستان گفت: اقدامات ما به دلیل وجود مرکز درمانی در افغانستان گسترده است همچنین سازمانهای مردم نهادی که با ما همکاری دارند در دوره بیماری کرونا کمکهایی به افغانستان داشته اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در حوزه معاونت امور بین‌الملل و بشردوستانه نشست‌های مجازی برگزار شد و دغدغه و حرف اصلی ما در این نشست بحث تحریم ها بود و پیگیری بیش از یکساله جمعیت باعث شد خطی برای  انتقال کمکهای بشردوستانه به جمعیت باز شود.

وی ادامه داد: ۵۰۰ هزار دلار تاکنون کمک شده که ۱۵۰ هزار دلار برای زلزله کرمانشاه که برای هر خانوار ۱۰۰ دلار در نظر گرفته شده است. ۱۰۰ هزار دلار برای سیل سیستان و بلوچستان و مابقی برای شرایط کرونا است. البته ۹۰۰ هزار دلار از این کمکها باقی مانده‌است.

به گفته وی سال گذشته ۱۷۰ میلیارد تومان برای خانوارها مبلغ ده میلیون کمک بلاعوض اختصاص دادیم. کمک‌های فدراسیون نیز برای معیشت و اسکان در کرمانشاه و سیستان و بلوچستان استفاده خواهد شد.

وی درباره توزیع واکسن آنفولانزا گفت: واکسن آنفولانزا ۲ میلیون دوز از نیمه دوم شهریور ماه وارد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز