خبرگزاری کار ایران

حناچی:

تعداد زیادی اتوبوس بزودی به ناوگان اضافه می‌شود/ به شهرفروشی دامن نزدیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۸۰۵

شهردار تهران گفت: بزودی در تهران تعداد زیادی اتوبوس خواهیم داشت و سرعت تکمیل مترو بیشتر می‌شود و این خبر خوبی برای شهروندان تهرانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی با حضور در برنامه چاپ اول شبکه خبر درخصوص دعوت نشدنش به جلسات هیات دولت گفت: به جلسات هیات دولت دعوت نمی‌شوم و دعوتنامه‌ای ارسال نمی‌شود و من نیز شرکت نمی‌کنم.

او در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام برای ملک جماران بود، گفت: اختلافات بین شهرداری و دستگاه‌های مختلف زیاد است، اما ارتباط نزدیک شهرداری و دولت به نفع مردم است.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که درخشان ترین اقدام دوره مدیریتی شما چیست؟ گفت: شرایط کرونا و تحریم روی شهرداری تهران هم اثر گذاشته است. همه طرح‌های عمرانی شروع شده در دوره‌های قبل با وجود مشکلات را به پایان رساندیم. ما در این مدت به مشکلات شهر تهران دامن نزدیم و طرح‌ها را با اولویت‌بندی به انجام رساندیم. طرح‌ها براساس پیشرفت فیزیکی،‌ رضایت مندی و اثرگذاری دسته‌ّبندی شد. 

حناچی در پاسخ به این سوال که کار جدید این دوره مدیریت شهری چه بود؟ گفت: توسعه حمل‌ونقل عمومی بزرگ‌ترین کاری است که در این دوره انجام داده‌ایم.وقتی دوره عوض شود شهرداری را فرمت نمی‌کنیم و براساس اولویت طرح‌ها را ادامه می‌دهیم. خط ۶ و ۷ مترو در این دوره تکمیل شد و کلنگ خط ۱۰ هم به زودی زده می‌شود.

حناچی با اشاره به بارندگی سال گذشته در تهران افزود:  بخشی از اقدامات را در سطح شهر نمی‌بینید. در سال ۹۸ با وجود بارندگی زیاد در تهران سیل نیامد و آن به دلیل لایروبی و آمادگی در زمان بارندگی بود.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام پروژه در دوره شما خیلی عقب مانده است که می‌توان به عنوان عملکرد ضعیف از آن نام برد گفت: بخشی از اقدامات نرم افزاری در شهر که به چشم نمی آیند و در اداره شهر موثر هستند لازم به ذکر است. اگر پروژه عمده‌ای شروع نکردیم، مشکلی به مشکلات شهر اضافه نکردیم. شهر را روی ریلی قرار دادیم که روی انضباط شهری قرار دارد.

حناچی گفت: می‌توانم ادعا کنم که امروز روی طرح تفصیلی شهر حرکت می‌کنیم و به تراکم فروشی و شهر فروشی دامن نزدیم.

او گفت: تلاش کردیم دو لایحه را در مجلس پیش ببریم که به تصویب برسد. لایحه مالیات بر ارزش افزوده و منابع مالی پایدار دو لایحه ای بودند که همه مراحل آن در دوره قبل انجام شد اما ابلاغ نشد و امیدوارم در این مجلس لایحه درآمد پایدار با وجود فراکسیون قوی مدیریت شهری به تصویب برسد.

حناچی در پاسخ به این سوال که درخشان‌ترین عملکرد شهرداری تهران را در دوران تصدی خودتان را کدام عملکرد می‌دانید؟ گفت: ما در شرایط سختی، شهر را اداره می‌کنیم؛ علاوه بر مشکلات جاری که در عدم توازن بین درآمدها و هزینه‌ها وجود دارد شرایط کرونا هم به آن اضافه شده و شرایط تحریم؛ که حال و هوای فضای اقتصادی کشور روی شهرداری تهران هم اثر گذاشته؛ شاید آن چیزی که مهمترین اقدام ماست این است که تمام طرح‌های شروع شده در دوره قبل را به اتمام رساندیم.

شهردار تهران  با اشاره به زنده شدن اوراق مشارکت سال‌های ۹۷ و ۹۸ گفت: به زودی در تهران تعداد زیادی اتوبوس خواهیم داشت و سرعت تکمیل مترو بیشتر می‌شود و این خبر خوبی برای شهروندان تهرانی است. از سال ۹۳ به بعد اتوبوس جدیدی به تهران اضافه نشده است و ۱۲۰ دستگاه اتوبوس شهری و ۱۲۰ دستگاه مینی بوس طی قراردادی که با ایران خودرو بسته‌ایم انشالله به شبکه حمل و نقل تهران اضافه می‌شوند. 

او در پاسخ به این سوال که آقای هاشمی اعلام کردند شهردار تهران جسارت شهردار سابق را در انجام پروژه‌های بزرگ را ندارد گفت: جسارت اگر به معنای زیر پا گذاشتن قانون باشد، من جسور نیستم و تلاش می‌کنم در چارچوب قانون مشکلات را رفع می‌کنیم.

حناچی در پاسخ به سوالی درخصوص مشکل اصلی عدم حل شدن آلودگی‌هوای تهران گفت: تهرانی ها آلودگی و ترافیک را در از مشکلات اصلی در نظرسنجی‌ها اعلام کردند که مشکلات همه کلانشهرهای جهان است. نمودار دو دهه گذشته نشان می‌دهد آلودگی هوا روند کاهنده دارد. کنترل آلاینده‌های شهر تهران از اقدامات مهم است، مانند اتوبوس، تاکسی و کامیون‌ها که شب‌ها در تهران عبور و مرور دارند.

حناچی در خصوص ساختمان‌های ناایمن پایتخت گفت: آتش‌نشانی طرحی به نام ۹۹۹ دارد که در آن آسیب‌پذیری ساختمان‌های موجود را بررسی کرده که ۱۰۰۰ ساختمان بلند در معرض خطر قرار دارند، شناسایی شدند. نکته‌ای که هم در ساختمان سینا و هم در پلاسکو وجود داشت، استفاده نادرست از ساختمان بود به گونه‌ای که پلاسکو یک ساختمان اداری بود که به مرور زمان به محل تولید و انبار لباس تبدیل شده بود و ساختمان سینا نیز مسکونی بود که با اتکاء به خلأ‌های قانونی به کلینیک درمانی تبدیل شده بود هرچند که شهرداری منطقه و آتش‌نشانی چهار مرتبه اخطار صادر کرده بودند.

او ادامه داد: اما اتفاقی که در ساختمان سینا رخ داد علاوه بر استفاده نابه‌جا از ساختمان، دپوی کپسول‌های اکسیژن نیز بود که بهتر است از مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی دعوت کنید تا به صورت جزئی اقدامات شهرداری در شناسایی و برخورد با ساختمان‌های ناایمن را گزارش دهد اما دقت داشته باشید که شهرداری تنها می‌تواند اخطار دهد و اجازه پلمب نداریم.

شهردار تهران با بیان این‌که از بعد زلزله رودبار و منجیل رعایت مقررات ملی ساختمان اجباری شد، گفت: اما قبل از آن ما با حجم زیادی از ساختمان‌ها مواجه هستیم که ممکن است مقررات را رعایت نکرده باشند و در معرض آسیب قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز