خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحات فرماندار ری درباره تجمع برخی دسته‌جات عزاداری/ هیات‌ها و عزاداران حسینی مراسم مسلمیه را از طریق صدا و سیما و شبکه‌های مجازی دنبال کنند

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۱۰۰

فرماندار شهرستان ری از هیات‌ها و عزاداران حسینی درخواست کرد، مراسم مسلمیه را با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان از طریق صدا و سیما و شبکه‌های مجازی دنبال کنند.

«حسین توکلی کجانی» معاون استاندار تهران و  فرماندار ویژه شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حضور مردم در شب گذشته و در دومین شب از مراسم مسلمیه در خیابان منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و بازار گفت: تاکید ما بر رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد کرونا از جانب شهروندان در اینگونه مراسم است.

وی با بیان اینکه تاکید ما نیز بر عدم حضور مردم در این مراسم است، ادامه داد: با وجود اطلاع‌رسانی عمومی که به طور کامل از ده روز قبل صورت گرفته بود و بسیاری از هیات‌ها و مردم نیز همکاری خوبی را در این خصوص داشتند، اما شب گذشته تعداد محدودی از هیات‌های عزاداری از شهر تهران در ورودی بازار ری برای عزاداری حضور داشتند.

توکلی کجانی افزود: درخواست ما  از همه هیات‌ها و عزاداران حسینی این است که با توجه به وضعیت قرمز شهرستان ری از حضور در این مراسم خودداری کنند و مراسم مسلمیه را از طریق صدا و سیما و شبکه‌های مجازی دنبال کنند.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: مبنای ما همان مراسمی است که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به مدت ۹۰ دقیقه و به صورت غیرحضوری برگزار شد و از طریق صدا و سیما نیز پخش می‌شود.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه مشخصا متولی اعمال محدودیت‌های کرونایی ستاد مقابله با کرونا در استان تهران است، تصریح کرد: پس از اعلام ستاد مقابله با کرونای استان تهران هیات رزمندگان شهرری نیز اعلام کردند که مراسم برگزار نمی‌کنند. همانطور که تاکید شد، مراسم رسمی ما همان مراسمی است که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از تجمعاتی مانند شب گذشته چه اقداماتی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: به مجموعه شبکه بهداشت و هم سایر نهادها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کردیم تا براساس نامه ستاد مقابله با کرونا در استان تهران اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار ویژه  شهرستان ری گفت: همچنین ما ابلاغ کرده‌ایم که چنانچه نذری توزیع شود، شبکه بهداشت سریعا برخورد لازم را انجام دهد و البته هیچ ایستگاه صلواتی هم برپا نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز