خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

اجرای ۵۰ درصدی طرح ترافیک/ پیشنهاد به دولت برای واردات خودروهای ۵ ساله

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۱۹۵

معاون شهردار تهران درخصوص اجرای طرح ترافیک گفت: طرح ترافیک اکنون با ۵۰ درصد ظرفیت در حال اجرا است، چرا که در ساعت اجرای آن تغییراتی ایجاد شده و محدودیت ها کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص انتشار اوراق مشارکت سال ۹۸ گفت: به استناد بند دال تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۸، یکی از منابع اعتباری شهرداریهای کشور در حوزه حمل و نقل عمومی استفاده از اوراق مشارکت است. 

او با بیان اینکه این مساله در قانون بودجه  سال ۹۷ و ۹۸ آمده است افزود: به جهت بدهی هایی که شهرداری به حوزه های بانکی داشت، بانک مرکزی موافقت نمی کرد عاملیت هیچ بانکی مورد موافقت قرار گیرد تا این اوراق مشارکت سال ۹۷ احیا شود. 

هاشمی افزود: در اواخر سال ۹۷ به بانک آینده ابلاغ شد، اما آن منابع که در حدود ۹۱۰ میلیارد تومان بود، در حساب بانک ماند و شهردای نتوانست استفاده کند چرا که نتوانست وثیقه لازم را تامین کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: مساله اوراق مربوط به سال ۹۷ یک ماه و نیم پیش حل شده و ۵۰ درصد آن باقی مانده است و وثایق واریز می‌شود تا الباقی آن به حساب شهرداری واریز گردد. 

او درخصوص اوراق سال ۹۸ گفت: با بانک رفاه کارگران تایید نهایی شده است و شرکت های تامین سرمایه اوراق را خریداری و فروش انجام شده است و منابع به نام شهرداری در اختیار بانک رفاه است. 

او در پاسخ به این سوال که این منابع قرار است در چه بخش‌هایی استفاده شود گفت: براساس قراردادی که با بانک امضا کردیم خط ۳ ،۶ و ۷ مترو تهران از این منابع استفاده خواهند کرد. 

معاون شهردار گفت: بسیاری از ایستگاه ها در خط ۶ و ۷ که جنوب شرقی تهران را به شمال غربی تهران وصل می‌کند افتتاح خواهد شد. 

هاشمی با بیان اینکه هم اکنون عملیات تونلی در حدود۹۳  درصد پیشرفت داشته است در پاسخ به این سوال که تاثیر این اوراق چه زمانی برای مردم تهران قابل لمس خواهد شد گفت: از شهریور اولین افتتاح در ایستگاه برج میلاد صورت می گیرد. تولیدکنندگان داخلی با جدیت در زمینه تولید قطعات کار را شروع کرده و خیلی از قطعات از مپنا و قرارگاه خاتم در حال خریداری است و منابعی که از اوراق ۹۷ و ۹۸ گرفته شده از طریق جداولی به پیمانکاران تزریق می‌شود. 

او گفت: پیش بینی این است که اولین ایستگاه "برج میلاد"در شهریور ماه افتتاح شود و فاز دوم شهید نواب صفوی نیز در شهریور ماه افتتاح می‌شود. در آبان ۴ ایستگاه افتتاح می شود، در آذرماه افتتاح ایستگاه اقدسیه و اکباتان در دستور کار است. در دی ماه ایستگاه آهنگ و در بهمن ماه نیز با تزریق امکانات ۶ ایستگاه افتتاح می شود.

هاشمی با بیان اینکه در سال ۹۸ هزار میلیارد از این اوراق متعلق به مترو و ۵۰۰ میلیارد متعلق به اتوبوسرانی است گفت: هدفگذاری برای ایجاد ناوگان جدید در اتوبوسرانی هزار دستگاه است. اما مشکلات زیادی در تولید داخل وجود دارد و اگر دولت در شرایط سخت کرونایی اجازه واردات خودروهای ۴، ۵ ساله برخی از کشورها را بدهد، ‌می توانیم از این منابع واردات داشته باشیم. 

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا این اوراق تاثیری در شرکت های واگن سازی دارد؟ گفت: قسمتی از این پول در قالب قرارداد با واگن سازی دنبال می شود. ما دو قرارداد جدی را دنبال می‌کنیم که یکی تولید ۶۳۰ دستگاه با چین است که با کمک شهردار و رئیس شورای شهر کارگروهی در شهرداری تهران تعریف شده و هماهنگی برای تامین آن  با طرف چینی در حال انجام است.

او ادامه داد: یک قرارداد ۱۰۵ دستگاهی نیز با کارخانه واگن سازی تهران در حال تنظیم است که مساله اشتغال در این کارخانه را بهبود می‌دهد. 

هاشمی گفت: تهران به حدود ۱۴۵۰ دستگاه واگن برای مترو نیاز دارد که اگر این تعداد واگن اضافه شود با زیرساخت های موجود دوبرابر ظرفیت و بالغ بر ۵ میلیون سفر روزانه را از طریق مترو داشته باشیم. 

معاون شهردار تهران درباره اجرای طرح ترافیک گفت: طرح ترافیک تهران اکنون به صورت ۵۰ درصد در حال اجرا است چرا که در ساعت اجرای آن تغییراتی ایجاد شده و ساعت طرح کاهش یافته و محدودیت ها کمتر شده است. کارشناسی های مختلفی از سوی استانداری، وزارت کشور و وزارت بهداشت داشتند و در حال حاضر این روال ادامه دارد اما تابع سیاست های ستاد ملی کرونا هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز