خبرگزاری کار ایران

تاکید معاون استاندار تهران بر عدم دریافت وجه اضافه از متقاضیان مسکن مهر پردیس و پرند

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۹۸۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر عدم دریافت وجه اضافه از متقاضیان مسکن مهر پردیس و پرند گفت: تحت هیچ عنوانی متقاضیان مبلغ اضافه پرداخت نکنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمد تقی زاده در هشتاد و یکمین جلسه شورای مسکن استان با اشاره به وضعیت مسکن مهر در استان تهران اظهار داشت: حدود ۳۲۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر در استان تهران کلید خورد که اکنون بیش از ۸۵ درصد آنها تحویل داده شده یا در مردادماه تحویل داده می‌شود و مابقی باید توسط شرکت عمران پردیس و پرند که عمده مسکن مهر در این دو شهر جدید می باشد یا مواردی که در سایر شهرستانها وجود دارد تا پایان سال به متقاضیان تحویل داده شود و پرونده مسکن مهر تا پایان سال بسته شود.

وی ادامه داد: در مورد نرخ مابه‌التفاوت نصبیات مثل آسانسور و غیره به سبب افزایش قیمت، شرکت عمران پردیس و پرند تقاضای افزایش قیمت داشتند که بر اساس نرخ روز عمل کنند که این امر با پذیرش این شرط که اولاً مسکن مهر تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسد و همچنین هیچگونه افزایش قیمتی را متقاضیان مسکن مهر پرداخت نکنند مورد موافقت قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تاکید کرد: تحت هیچ عنوانی اعم از نقل و انتقال، نرخ تعدیل و مابه التفاوت نصبیات و غیره نبایستی متقاضیان مسکن مهر وجه اضافه پرداخت کنند و شرکت عمران پردیس و پرند بایستی از منابع شرکت نسبت به پرداخت مابه التفاوت و نرخ تعدیل اقدام کنند.

تقی زاده سپس گفت: بعضاً در گذشته رسانه‌ها نقدی مبنی بر اینکه از متقاضیان مسکن مهر وجه اضافه تقاضا می شد مطرح کرده بودند که پرونده این امر بسته شده و تحت هیچ عنوانی مبلغی بابت اینکه قیمت مسکن مهر افزایش پیدا کند یا در مورد نگهداری و غیره نباید پرداخت کنند.

وی همچنین عنوان کرد: قبلا شورای مسکن مجوزی در مورد خرید عرصه های سهم متقاضی به شکل اختیاری داده بود که آن هم اجبار نبود و هر یک از مالکین اگر نسبت به سهم عرضه مسکن خود تقاضا داشتند، می توانستند بر اساس قیمت کارشناسی خریداری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در مورد طرح اقدام ملی مسکن تصریح کرد: مقرر شد شهرهای جدید و اداره کل راه و شهرسازی بر اساس قیمتی که در کمیته فنی به اجماع می‌رسند به عنوان مبنای پرداخت هزینه ساخت مسکن لحاظ و بر پایه آن عمل شود، همچنین اجازه داده شده ساخت مسکن در طرح اقدام ملی به صورت خودمالکی باشد یعنی بسترسازی مشارکت بخش خصوصی فراهم شود.

تقی زاده خاطرنشان کرد: مالکین بخش خصوصی می‌توانند در قالب مشخصات تسهیلات و مشخصات فنی نسبت به ساخت مسکن در طرح اقدام ملی اقدام کنند که این عمل هم به تحقق اهداف کمک می‌کند، هم تصدی گری دولت را کاهش داده و علاوه بر تولید مسکن زمینه اشتغال را فراهم می کند که این اقدام ابداعی در استان تهران است که در شورای مسکن مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز