خبرگزاری کار ایران

نفریه خبر داد:

افتتاح ۴۰ خانه کوچک توانبخشی/ پذیرش ۱۱۰۰ معلول پشت نوبتی

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۳۹۳

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به افتتاح ۴۰ خانه کوچک توانبخشی برای معلولان گفت: هزار و ۱۰۰ نفر از معلولان که پشت نوبت دریافت خدمت بودند، پذیرش‌ شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نفریه معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح ۴۰  خانه کوچک توانبخشی که به صورت همزمان و ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: برای اولین بار در سال گذشته کمک هزینه معیشتی برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید فاقد شغل پرداخت شده و به ۱۹۰ هزار معلول از این کمک هزینه معیشتی که به صورت سه ماهه پرداخت می‌شود علاوه بر مستمری ماهانه و حق پرستاری  پرداخت شده است.

وی درباره افراد دارای معلولیت پشت نوبت گفت: هزار و ۱۰۰ نفر از معلولان که پشت نوبت بودند نیز به مناسبت هفته بهزیستی تحت پوشش خدمت قرار گرفتند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درباره خانه‌های کوچک توانبخشی تصریح کرد: یکی از اقدامات انجام شده در معاونت توانبخشی توسعه‌های خانه‌های کوچک حمایتی برای افراد دارای معلولیت و سالمندان است.

وی ادامه داد: از سال ۹۱ فعالیت مختصری برای معلولان ذهنی خفیف در این زمینه صورت گرفت اما در ۷ الی ۸ سال گذشته استقبال چندانی در این خصوص نشده و تنها ۱۷ مرکز داشتیم. از سال ۹۸ این موضوع در دستور کار قرار گرفت و با ارزیابی انجام شده این خانه‌ها برای گروه‌های مختلف معلولان توسعه پیداکرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: این خانه‌ها گسترش پیدا کرده و معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی، سالمندان، بیماران با اختلالات هوشی شدید و خیلی شدید کودکان دارای روانی مزمن نیز در این برنامه قرار گرفتند.

نفریه با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی یکسال انجام شد، تصریح کرد: در سال ۹۸،  ۷۸ مرکز نیز به صورت پایلوت در این مدت فعالیت می‌کردند در نیمه دوم سال ارزیابی و دستورالعمل‌ها بازبینی شد و مجددا نقطه نظرات از استان‌ها گرفته و در طی مراحل مختلف امروز تمام دستورالعمل‌ها به صورت بازنویسی و بازیبنی شده و انشالله امروز از ۴۰ خانه کوچک به مناسبت هفته بهزیستی رونمایی می‌شود و مجموع این خانه‌ها به ۱۱۲ مرکز افزایش پیدا می‌کند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی سازمان کوچک سازی است، خاطرنشان کرد: مراکز ما به صورت بزرگ اداره می‌شوند اما باتوجه به اینکه می‌خواهیم معلولان خدمات بهتری از ما دریافت کنند برای همین به سمت کوچک‌سازی هستیم و همه استان‌های ما به این سمت می‌ر‌وند که مرکز کوچک سازی شوند.

نفریه تصریح کرد: این طرح ابتدا از مراکز بالای ۲۰۰ نفر  آغاز می‌شود و در نهایت کسانی که جدیدا وارد فاز خدمت‌دهی می‌شوند را به این سمت سوق دهیم تا توسعه این مراکز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز