خبرگزاری کار ایران

حناچی:

فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو نیازمند سه برابر شدن ناوگان است/ لغو طرح ترافیک منوط به نظر ستاد ملی کروناست

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۲۹۲

شهردار تهران گفت: اگر تشخیص ستاد کرونا این باشد که طرح ترافیک برداشته شود، این امکان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در جمع خبرنگاران گفت: پیرو اصلاحیه ای که در تصویب قانون مدیریت بحران در سال گذشته و خلاهایی که در قانون وجود داشت با حکم وزیر کشور اولین جلسه امروز با قانون جدید تشکیل شد.

او با بیان اینکه هدف از تشکیل این ستاد ایجاد هماهنگی های لازم برای تشخیص بحران ها است، گفت: یکی از اینها میزان آسیب پذیری در شهر تهران است و کشور ما روی کمربند اصلی زلزله است.

حناچی با بیان اینکه بحران های که با آن مواجه هستیم و اقداماتی را که قبل از آن باید انجام دهیم مشخص می شود، افزود: برای مثال در شرایط بحران نیازمند پد هلیکوپتر هستیم که ۱۰۰ عدد آن آماده شده است. امروز به بهانه پیش لرزه هایی که تجربه شده است این مانور را برگزار کردیم.

او در خصوص لغو طرح ترافیک گفت: در مورد کرونا ما تابع ستاد ملی کرونا هستیم و هر تصمیمی که بگیرند انجام می دهیم. بعد از تعطیلات نوروز و ماه مبارک شرایط خیلی خوبی داشتیم و نشان می دهد مردم فاصله گذاری را رعایت می کنند. رعایت پروتکل هایی که اعلام می شود می تواند به تبع آن تاثیرگذار باشد و وقتی آمار بالا می رود ضوابط سختگیرانه ای اعمال می شود.

حناچی گفت: نمی دانم خبرنگاران چه حساسیتی به طرح ترافیک پیدا کردند اما شواهد نشان می داد این طرح یکی از عوامل افزایش سفرهای غیرضروری است. اگر تشخیص ستاد کرونا این باشد که طرح برداشته شود این امکان وجود دارد.

شهردار تهران گفت: اما وقتی طرح ترافیک و ضوابط انضباطی وجود نداشته باشد شهر قفل می شود.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شهرداری تهران با استانداری در ابلاغیه ها اختلاف نظر دارد گفت: نه درگیری وجود ندارد و اگر شما خبرنگاران شلوغ نکنند مشکلی نیست.

حناچی در پاسخ به سوالی درباره انفعال مترو در مساله کرونا و اجرای اقدامات بهداشتی گفت: پیشنهاد استفاده از ماسک اجباری از طرف مترو به شهرداری تهران در ستاد ملی کرونا داده شد و الان بیش از ۹۹ درصد از ماسک استفاده می کنند. شهرداری یا مترو برای اجرا قوه قهریه ندارد و اگر موضوعی حاکمیتی است ابزارهای حاکمیتی نیز برای آن باید به اجرا درآید و مانند همه جای دنیا که جریمه های سنگین و برخورد با کسانی که رعایت نمی کنند صورت گیرد. ممکن است در جاهای دیگر مشکل داشته باشیم اما الان کمترین مشکل را در مترو داریم.

شهردار تهران گفت: فاصله گذاری اجتماعی در مترو نیازمند سه برابر شدن ناوگان است و الان امکان آن وجود ندارد و با اجباری کردن ماسک مساله را در مترو پیش می بریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز