خبرگزاری کار ایران

هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی در پی وقوع رگبار در نقاط مختلف کشور

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۱۵۴

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و رعد و برق در نقاط مختلف کشور هشدار داد.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: درپی فعالیت سامانه بارشی، وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت طی بعدازظهر و اوایل امشب (۲۲ تیر ماه) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال کردستان، زنجان، مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و فردا (۲۳ تیرماه) برای استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، شمال زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و مازندران، شرق هرمزگان، جنوب و نیمه غربی کرمان و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

حاکمیت این شرایط جوی سه شنبه (۲۴ تیرماه) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان و ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های البرز، تهران، سمنان و گلستان  و چهارشنبه (۲۵ تیرماه) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال زنجان، ارتفاعات و دامنه های استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و ارتفاعات سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان دور از انتظار نیست.

در این شرایط جوی احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد. بنابراین نسبت به احتیاط در تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه با اشاره به وزش باد شدید آمده است: در پی وزش باد احتمال خیزش موقت گرد و خاک (بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب) امروز (۲۲ تیرماه) برای استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان، شمال اصفهان، جنوب تهران، قم و مرکزی ، فردا (۲۳ تیرماه) برای استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان و شمال اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت جوی سه شنبه (۲۴ تیرماه) در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان و شمال اصفهان رخ خواهد داد.

در چنین شرایطی احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیای سبک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا وجود دارد. بنابراین سازمان هواشناسی نسبت محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و اتخاذ سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز