خبرگزاری کار ایران

انجام تمهیدات برای سنجش سلامت نوآموزان/ تعویق زمان سنجش سلامت به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۱۳۵

معاون وزیر آموزش و و رییس سازمان استثنایی گفت:‌ طبق تدابیری که ما در نظر گرفتیم انجام سنجش سلامت موجب آسیب رساندن به سلامتی دانش‌آموزان می‌شود، می‎توانند آن را به تعویق بیاندازند در هر صورت تشخیص تعویق آن به عهده ما نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و رییس سازمان استثنایی سنجش سلامت نوآموزان در روزهای کرونایی گفت: تمام ابعاد کاری ما تحت تاثیر کرونا است از این رو ما یک ماه این طرح را تعویق انداختیم زیرا این برنامه جوهره اصلی‌اش حفظ و ارتقا سلامت است.

وی ادامه داد: ما برای انجام این طرح ضرورت‌هایی داریم که طبق اساس‌نامه سازمان و مصوبه هیات دولت است. ما با این کار به بهبود کیفیت آموزش و پرورش کمک می‌کنیم، از اینرو ما باید دانش آموزان ناتوان جسمی و حرکتی،‌ اوتیسم و.. را شناسایی کنیم و در نتیجه این شناسایی است که ما می‌توانیم دانش آموزان را جایابی مناسب کنیم.

حسینی گفت:‌ ما برای انجام یا عدم انجام سنجش به ستاد ملی مقابله با کرونا در استان‌ها مراجعه کردیم اگر طبق تدابیری که ما در نظر گرفتیم انجام سنجش سلامت موجب آسیب رساندن به سلامتی دانش‌آموزان می‌شود، می‎توانند آن را به تعویق بیاندازند در هر صورت تشخیص تعویق آن به عهده ما نیست.

رییس سازمان مدارس استثنایی گفت:‌ ما با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا این طرح را شروع کردیم و همه پروتکل‌ها را رعایت کرده‌ایم. در حال حاضر سنجش فقط از دانش آموزان بدو ورود گرفته می‌شود و ۲۰۰ پایگاه سنجش را نسبت به سال گذشته افزایش دادیم.

وی افزود: کار دیگری که ما امسال انجام دادیم این بوده که پیش‌تر اتاق انتظار برای والدین نداشتیم اما اکنون این اتاق برای والدین در نظر گرفته شده است. همچنین قبلا زمان سنجش برای هر دانش آموز ۱۵ دقیقه بوده اما اکنون زمان سنجش برای هر فرد را به ۳۰ دقیقه رسانده‌ایم.

حسینی ادامه داد: ما پیش‌تر در شیفت بعد از امکان سنجش را نداشتیم اما الان این امکان فراهم شده و سنجش در شیفت بعد از ظهر نیز انجام می‌شود. همچنین ضدعفونی کردن دانش‌آموزان ، استفاده از ماسک و نحوه پرداخت هزینه‌های از طریق دستگاه لحاظ شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص نوبت دهی برای سنجش نوآموزان گفت: خانواده‌ها برای نوبت دهی می‌توانند به مدارس مراجعه کنند با این کار به صورت خودکان نوبت دهی برای سنجش انجام می‌شود. البته می‌توانند از طریق سایت سنجش نوآموزان،‌ نسبت به نوبت دهی اقدام کنند

وی افزود: اگر ازدحامی در پایگاه‌های سنجش بوده حتما به این خاطر بوده که خانواده‌ها سر ساعتی که به آنها گفته شده بوده مراجعه نکرده‌اند

حسینی در پاسخ به این سوال که تا امروز چه تعداد از نوآموزان در این طرح شرکت کردند؟ گفت: تا امروز ۲۵۰ هزار نفر نوبت گیری و ۱۳ هزار نفر در طرح سنجش شرکت کردند که نسبت به گذشته استقبال خوبی بوده است. اگر در استانی هم ستاد ملی مقابله با کرونا تشخیص داد که فعلا نباید سنجش را انجام دهند‌،‌ می‌‎توانند آن را به زمان دیگری موکول کنند که شرایط بهتر باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز