خبرگزاری کار ایران

پاساژ توحید تهران به دلیل نبود ایمنی تخریب شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۲۳۸

شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: پاساژ تجاری توحید در این منطقه به منظور تأمین امنیت جانی شهروندان همچنین جهت رفع مخاطرات احتمالی و گره ترافیکی تخریب شد.

به گزارش ایلنا، علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ درباره تخریب پاساژ توحید اظهارداشت: با تخریب این پاساژ ضمن تسریع در بازگشایی معبر بعد از ۳۰ سال انتظار، از وقوع اتفاقات مشابه همچون ساختمان پلاسکو و کلینیک سینا اطهر که منجر به جان باختن تعدادی از همشهریانمان شد، پیشگیری شده است. 

وی افزود: از آنجایی‌که تعدادی از کسبه این پاساژ دارای حق سرقفلی بوده‌اند، بنابراین برای انجام و تحقق موضوع فوق سعی کردیم طی برگزاری جلسات مشترک به توافقات لازم طی هماهنگی با سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران و اخذ مصوبه در راستای جذب سرمایه گذار و انجام توافقات و بهره مندی از واحدهای نوسازی شده بعد از تخریب پاساژ برسیم که جا دارد در این راستا از آن دسته از کسبه‌ای که با شهرداری منطقه همکاری داشته اند تشکر و قدردانی کنیم.

توکلی به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها درخصوص رفع خطر از ساختمان‌های واقع در معابر عمومی اشاره و تصریح کرد: در همین راستا کمیته رفع خطر تشکیل و رأی بر تخریب ساختمان پاساژ صادر شد. 

به گفته وی طی مکاتبات و گزارشات اعلام شده از سوی دستگاه‌های مسوول و نظارتی، سازمان‌های مدیریت بحران و آتش نشانی شهرداری تهران و همچنین مؤسسه ژئوتکنیک و مهندسین مشاور درخصوص مخاطرات پاساژ توحید، این مکان فاقد ایمنی و خطر آفرین بود و به دلیل داشتن قدمت زیاد و احتمال ریزش امکان بازسازی به هیچ عنوان وجود نداشت.

شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: در همین راستا باتوجه به رای کمیته رفع خطر مبنی بر تخریب پاساژ و با توجه به مستندات مذکور، منطقه اقدام به اخذ مصوبه شورای تامین شهرستان تهران و موافقت آن نهاد با اجرای رای کمیته رفع خطر و متعاقباً اخذ دستور قضایی از دادسرای ناحیه ۳۷ تهران کرد.

توکلی گفت: از سوی دیگر فرماندهی انتظامی پلیس راهور فاتب نیز طی مکاتبه با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تقاضای تخریب این پاساژ را به دلیل گره‌های ترافیکی ایجاد شده در محدوده داشته است.

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به صدور سه مرحله اخطار به کسبه پاساژ از بهمن سال گذشته اظهار کرد: با تخریب و نوسازی پاساژ توحید ضمن بازگشایی خیابان شکوفه و تسهیل تردد شهروندان به‌ویژه خودروهای امدادی، امنیت جانی کسبه، مراجعین و شهروندان نیز تأمین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز