خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری با عنوان ثبت‌نام کتب درسی

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۴۸۹

رئیس پلیس فتا فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با توجه به اینترنتی شدن ثبت‌نام کتب درسی، مردم مراقب کلاهبرداران در فضای مجازی باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی قاسمی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان بوشهر در تشریح این خبر بیان کرد: با توجه به اینکه ثبت نام کتب درسی به صورت غیرحضوری و به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد، گزارش هایی دریافت شده مبنی بر این که مجرمان سایبری با سوء استفاده از این فضا و موقعیت اقدام به کلاهبرداری کرده اند.

وی افزود: افراد باید هنگام ثبت نام اینترنتی کتب درسی، نشانی درگاه ارائه شده از سوی آموزش و پرورش را به صورت دستی در نوار نشانی (Address bar) وارد کرده و به گزینه‌های نمایش داده شده در موتور جستجوی خود اعتماد نکنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان بوشهر در خصوص شگرد کلاهبرداران گفت: کارشناسان پلیس فتا بررسی کرده و متوجه شده اند شگرد اکثر مجرمان در این زمینه استفاده از صفحات جعلی درگاه های بانکی است و خریدار کتب درسی با پرداخت الکترونیکی در این صفحات جعلی به دام این شیادان اینترنتی گرفتار می شود.

قاسمی به خریداران اینترنتی کتب درسی توصیه کرد برای گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران در زمان ورود به درگاه پرداخت بانکی از اصالت آن درگاه مطمئن و سپس وجه را بپردازند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان بوشهر با اشاره به این که برخی مجرمان در فضای مجازی به دنبال جمع آوری اطلاعات مردم در پایگاه های جعلی هستند، گفت: این مجرمان برای اجرای اهداف بلند مدت خود نظیر اخاذی و باج گیری از اطلاعات ثبت شده در پایگاه های جعلی استفاده می کنند و مراجعان باید مراقب باشند و از ارائه اطلاعات شخصی در پایگاه های ناشناخته اجتناب کنند.

وی از کاربران خواست هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا درصورت نیاز به مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق درگاه رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز