خبرگزاری کار ایران

دعوت دانشگاه صنعتی شریف از دو فضانورد روسی

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۰۹۴

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: سه نفر از اساتید ما به دانشگاه روسیه رفتند و از دانشگاه‌های روسیه نیز به دانشگاه صنعتی شریف آمدند. همچنین ما توانستیم از دو نفر از فضانوردان دانشگاه روسیه دعوت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف نشسته مجازی دانشگاه های برتر ایران و روسیه گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما بحث بستر مجازی دانشگاه‌ها است. ما تلاش کردیم بیش از ۶۰ وبینار مختلف برگزار کنیم. در طی این مدت ما چهار تفاهم‌نامه‌ای جدید با دانشگاه‌های روسیه امضا کردیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در طی این مدت ۱۹ ماهه ما دو تفاهمنامه با دانشگاه سن پترزبورگ و دانشگاه فدرال روسیه امضا کردیم.

رییس دانشگاه شریف گفت: ما یک هیئت ایرانی به روسیه فرستادیم که از دانشگاه سن پترزبورگ بازدید کردند. همچنین یک هیات از دانشگاه روسیه از دانشگاه صنعتی شریف بازدید کردند.

وی بیان کرد: سه نفر از اساتید ما به دانشگاه روسیه رفتند و از دانشگاه‌های روسیه نیز به دانشگاه صنعتی شریف آمدند.  همچنین ما توانستیم از دو نفر از فضانوردان دانشگاه روسیه دعوت کنیم.

نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در ادامه این نشست افزود: دانشگاه شهید بهشتی مرجع همکاری‌های ایران و روسیه است. ما اخیرا یک کارگروه را تشکیل دادیم که رایزن‌های علمی ایرانی در آن حضور داشتند.  از این رو ما چشم اندازهای خوبی را برای همکاری با دانشگاه‌های روسیه تصور می‌کنیم. چهارمین نشست این کارگروه با حضور ۷۰ نفر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و اخیرا پنجمین نشست را در فضای مجازی داشتیم.

وی افزود: حدود ۱۰ ماه است که من مسئولیت دانشگاه شهید بهشتی را دارم و امیدوارم فعالیت‌های مهمی برای ارتباط با دانشگاه‌های روسیه انجام شود‌. لازم به ذکر است که حدود ۱۱ تفاهم نامه در نشست علمی مشترک بین ما و روسیه امضا شده است و حدود ۱۴ نفر از اعضای هیئت علمی هم در کنفرانس های ایران و روسیه شرکت کردند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: یک‌سوم اساتید ما فارغ التحصیل دانشگاه‌های خارج از کشور هستند ولی ۱۳ نفر از آنها فارغ‌التحصیل روسیه هستند که تعدادی از آنها در کارگروه سیاست‌گذاری بین المللی روسیه با ما همکاری دارند. ما همچنین برای تبادل بهتر تجربیات تارنمای همکاری ایران و روسیه را راه‌اندازی کردیم.

جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه این نشست اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایران ۱۱ دانشکده مستقل و بیش از ۹ هزار دانشجو و بیش از هزار اعضای هیئت علمی دارد.

کوهپایه زاده اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند در این فرصت یک فعالیت‌های متفاوتی را داشته باشد از این رو می‌توانیم با دانشگاه‌های روسیه در ارتباط باشیم و توسط ارتباط‌های مجازی تجربیات خود رابه اشتراک بگذاریم  ما کلینیک های آموزشی داریم که می‌توان آموزش‌ها را با دانشگاه‌هایی که رشته‌هایی مثل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، علوم رفتاری، مامایی و پرستاری را در کنار دانشگاه‌های بزرگ روسیه به تبادل تجربه و دانش بگذاریم.

وی درباره تجهیزات پزشکی گفت: ما می‌توانیم در این شرایط تجربیات حاصل از تولید واکسن و دارو‌ها را با همدیگر به اشتراک بگذاریم.  امیدوارم بتوانیم ارتباط بین المللی به ویژه مجازی را در سطح دانشگاه‌های ایران و روسیه را تقویت کنیم.

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: در این چند ساله شناخت خوبی میان دانشگاه‌های ایران و روسیه و دانشمندان علوم انسانی میان دو کشور ایجاد شده است. ما در  اجلاسی که در کیش داشتیم موفق شدیم یک همایش مشترک را با دانشگاه‌های روسیه در رابطه با روابط فعالیت‌های فرهنگی ایران و روسیه برگزار کنیم.ما هم کارهایی برای ایجاد رشته‌های مشترک بین ایران و روسیه داشتیم و دانشجویان و اساتید ما در دوره‌های مشترک ایجاد شده بین دو کشور مشغول به فعالیت شدند.

سلیمی گفت:  ما می‌توانیم کارگاه‌ها و همایش‌های خوبی را در فضای مجازی برگزار کنیم که احتمال موفقیت آنها بالا باشد. شاید در اقتصاد جهانی صحبت از یک جهش دیجیتال وجود دارد که می‌تواند در مقوله آموزش نیز مشاهده شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم دوره‌های آموزش کارشناسی ارشد مشترکی در حوزه زبان فارسی، زبان روسی، ایران شناسی، زبان شناسی و مطالعات منطقه‌ای برگزار کنیم و از همه دانشگاه‌هایی که می‌توانند در این زمینه‌ها دوره های آنلاین برگزار کنند دعوت به همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز