خبرگزاری کار ایران

ضرورت اصلاح ساختار اداری استان تهران

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۴۰۷

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: شرایط استان تهران متفاوت است و ساختار اداری فعلی پاسخگوی جمعیت نیست و باید در این زمینه مطالبه گری داشته باشیم تا اصلاح جدید در ساختار اداری استان شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا عباس پاشا در جلسه کمیته سلامت اداری و ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان تهران که با حضور زنگیشه مدیرکل دفتر بازرسی و سایر مسئولان برگزار شد، گفت: این کمیته به عنوان اتاق فکر جهت استیفای حقق شهروندی و سلامت اداری می باشد تا سیاست‌گذاری مناسبی را در شورای راهبری استان و حتی جلسات شورای اداری ارائه کنیم.

وی ادامه داد: یکی از ملاک های ارزیابی در جشنواره شهید رجایی نیز ملاک قرار دادن سنجه های کمیته سلامت اداری می باشد، از این رو جلسات این کمیته حائز اهمیت بسیار است و لذا مدیران عضو ملزم به حضور فعال در جلسات هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران تصریح کرد: ذات مدیریت بر کنترل و نظارت است که با برنامه ریزی مبتنی بر اسناد بالادستی و توجه به سرمایه انسانی می تواند اثرگذاری موثری در ابعاد مختلف داشته باشد.

عباس پاشا با اشاره به ضرورت پیشگیری از فساد در دستگاه ها و ضرورت حفظ سلامت اداری گفت: برخی از مشکلات پیش آمده در دستگاه ها بعضا به سبب قصور ناشی از عدم آگاهی است از این رو باید با آموزش و اطلاع رسانی دقیق با اولویت اقدامات پیشگیرانه برنامه ها را پیگیری کنیم و در این زمینه استان تهران می تواند پایلوت سلامت اداری شود.

وی ادامه داد: شرایط استان تهران متفاوت است و ساختار اداری فعلی پاسخگوی جمعیت نیست و باید در این زمینه مطالبه گری داشته باشیم تا اصلاح جدید در ساختار اداری استان شکل بگیرد در این زمینه اقدامات پژوهشی از سال گذشته آغاز شده و با ارائه پیشنهادات مختلف در جلسه شورای اداری با حضور مسئولان  مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران همچنین تصریح کرد: هرچه نظام اداری قوی‌تر باشد، زمینه تقویت نظام سیاسی و به دنبال آن جلب اعتماد عمومی را فراهم می کند؛ از سوی دیگر حضور ناظران مردمی و سمن ها نیز در حوزه ارائه خدمت به مردم در ابعاد نظارتی اثرگذار است تا سازمان ها تبدیل به ساختمان شیشه ای شوند و ارائه خدمات در ویترین شیشه ای صورت گیرد.

عباس پاشا با اشاره به اولویت های کمیته سلامت اداری خاطرنشان کرد: ارتقا عملکرد سازمانی، سیستم گزارش‌دهی فساد به مراجع مربوطه، شناسایی گلوگاه‌های فساد، پیگیری انضباط اداری و غیره در این کمیته به شکل جدی دنببال می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز