خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تشریح دستاوردهای دانشگاه صنعتی شریف در ایام شیوع کرونا ویروس

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۳۵۵

رییس دانشگاه صنعتی شریف درباره دستاوردهای این دانشگاه در ایام شیوع کرونا ویروس گفت: یکی از اقدامات دانشگاه ما توسعه سامانه هوشمند تشخیص کرونا با استفاده از عکسبرداری از قفسه سینه بود.

«محمود فتوحی» رییس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات این دانشگاه در ایام شیوع کرونا گفت: من فکر می‌کنم بعد از شیوع کرونا جامعه دانشگاهی کشور به ویژه آنهایی که در علوم پزشکی بوده و جزو کادر درمانی هستند، خیلی خوب عمل کردند، ولی نیاز بود جامعه دانشگاهی مثل فنی مهندسی و سایر حوزه‌ها به کمک کادر پزشکی و درمانی بیایند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات این دانشگاه بیان کرد: ما در دانشگاه صنعتی شریف که یک حوزه مهندسی داریم، می‌توانیم در جهت فعالیت‌های مختلف چه در پیشگیری و چه در موضوع درمان، شناسایی و تحلیل مسائل مختلف مرتبط با کرونا کمک کنیم. اولین کاری که بلافاصله در دانشگاه صنعتی شریف صورت گرفت موضوع تحلیل داده‌های مرتبط با کرونا بود که در دانشگاه انجام دادیم و سعی کردیم پروژه‌های خوبی انجام دهیم.

رییس دانشگاه صنعتی شریف درباره اهم پروژه‌های این دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا گفت: دو پروژه مهمی که دانشگاه صنعتی شریف انجام داد و اکنون  جامعه از آن استفاده می‌کند، یکی اپلیکیشن ماسک بود که وضعیت بیماران کرونایی را در کشور رصد می‌کرد و راهنمای خیلی خوبی برای تصمیم گیری مسئولان کشور در حوزه کرونا و فعالیت‌هایی بود که باید صورت می‌گرفت.

او افزود: این اقدام یکی از فعالیت‌های عمده‌ای بود که دانشگاه صنعتی شریف انجام داد. کار دیگری که دانشگاه انجام داد، توسعه سامانه هوشمند تشخیص کرونا با استفاده از عکسبرداری از قفسه سینه بود که دانشگاه صنعتی شریف به همراه چند دانشگاه علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام داد.

فتوحی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این دستاورد‌ها مورد استفاده جامعه قرار گرفته است و می‌تواند در تشخیص کرونا بسیار کمک کند. علاوه بر این شرکت‌های دانش بنیان مستقر در ناحیه نوآوری دانشگاه شریف فعالیت‌های دیگری از جمله در حوزه تولید مواد ضدعفونی کننده مثل الکل داشتند یا در حوزه‌های دیگری مثل ونتیلاتور که به نظرم دانشگاه فعالیت‌های خیلی خوبی انجام داد.

رییس دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: تمام این فعالیت‌ها که در دانشگاه‌ها انجام شده، نشان دهنده این است که اگر  یک سرمایه‌گذاری در بخش آموزش عالی کشور شود، قطعا نتیجه مثبت خواهد داد. نتایج امروزی که از دانشگاه‌ها حاصل می‌شود، نتیجه چندین سال تلاش و سرمایه‌گذاری است، نه این که امروز اتفاقی بیافتد و فردا پاسخ داده شود؛ بنابراین اگر عملکرد دانشگاه‌ها مثبت بوده و توانسته‌اند کمک خوبی در این حوزه کنند نتیجه سرمایه گذاری‌های قبلی است که در حوزه علم و فن آوری در کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز